У найближчому майбутньому характер і зовнішність автомобіля буде набагато змінена. Про тенденції розвитку та деяких напрямках автомобілебудування – розповімо в статті.

Перше, про що варто згадати – екологічні способи отримання енергії. Тут існує два напрямки – електропривод і водневі осередки. Кожен з цих методів крім позитивних моментів має свої недоліки. Але виробники, створюють умови для вирішення цих питань.

Електрокари: перспективи та недоліки

З кожним роком конкуренція на ринку автомобілів все вище. Уряди різних країн використовують різні засоби для залучення покупців до електрокарів. Про те, який “швидкісний” крок зробив уряд Австрії для стимулювання екологічних автомобілів з електротягою ми писали в статті.

Фото Електрокари, водородомобілі і автопілот - як змінюються авто

У всьому світі зростає кількість зарядних станцій з величезною швидкістю. Розробляються батареї з більшою ємністю і можливістю ультрашвидкий підзарядки. Та й проїхати на одній зарядці сучасний електрокар може вже не 100 кілометрів, а до 600. Крім того, у багатьох моделях реалізована функція швидкої підзарядки, яка дозволяє проїхати ще сотню-дві кілометрів.

Електромобілі створюють вже не тільки для особистого користування. Є багато моделей великогабаритних машин. Але на жаль, є пара нюансів, які можуть затьмарити світле майбутнє з великою кількістю електромобілів. По-перше, це брак генеруючих потужностей. По друге – неготовність розподільних потужностей і по-третє – літій, який потрібен для батарей, вичерпаємо в природі.

Водородомобілі

До плюсів водневих паливних осередків відноситься незалежність від розеток і видобутку літію, відсутність електрогенерації. Але в цьому виді альтернативних автомобілів свої проблеми і деякі експерти ставлять під сумнів екологічність такого транспорту.

Пояснюється це тим, що в природі чистий водень не існує. Для його отримання потрібно витрачання енергії, наприклад, спалювання нафти або вугілля (при отриманні 1 т чистого водню в повітря викидають 20-30 т вуглекислого газу). Але все ж не дивлячись на такі мінуси, більшість гігантів автомобілебудування мають в своєму арсеналі концепції автомобіля на водні.

Фото Електрокари і автопілот - як змінюються авто

Важливим фактором є і дорожнеча обладнання та відсутність масштабного видобутку водню. Крім того, дуже висока вартість заправок – в 9-10 разів вище бензинової. Але великі японські автовиробники уклали договір про спільний розвиток мережі заправок для водородомобілей. З цього випливає серйозність намірів розробок в цій сфері. А недавно дослідники знайшли спосіб електролізу водню нетрадиційним способом – без використання іонних мембран. І хоча технологія ще на етапі впровадження, проте, надія на успіх є.

Ще одна розробка в цій області ведеться в штаті Колорадо. Тут побудували експериментальну установку з дзеркал, яка використовує метод часткового окислення. Її суть: при нагріванні оксидів металів вивільняється атомарний кисень. Тоді в установку подається водяна пара і кисень молекул води заміщає відсутні атоми. Так виходить чистий водень. Але знову ж таки, необхідні великі енерговитрати на нагрівання.

Електрокари, водородомобілі установка в Колорадо для отримання водню фото

Розвиток галузі також може стати великим кроком в космічній і авіаційній сфері – вже зараз проводяться випробування літаків на водні. Головне – знайти найменш витратний і найбільш екологічний метод отримання водню.

Автопілотні установки – напрямок, який стрімко розвивається

Головне завдання, які мають вирішуватися за допомогою безпілотників – зменшення кількості смертей на дорозі і ліквідація заторів при збільшенні машинопотоку. Крім того, це комфорт для водія і зручності для пасажирів. Але поки автопілот не готові виїжджати на дорогу без людини. Це пов’язано з тим, що відбувається неймовірна кількість непередбачених ситуацій, які необхідно зашити в алгоритм, керований штучним інтелектом. І тільки на основі вже відомих ситуацій автопілот повинен приймати рішення.

Просуватися в цій області дозволить саме якісне програмне забезпечення. Тому, незважаючи на величезний досвід виробництва, компанії-гіганти автомобілебудування відстають в цьому сенсі від компаній-розробників ПЗ. І навіть не дивлячись на те, що багато автовиробників відкривають свої представництва в Кремнієвій долині, розробники з великим ентузіазмом укладають договори на співпрацю з Apple, Google або Tesla.

Передовий компанією в галузі розробки безпілотників є Гугл. Цікавим є той факт, що розробники компанії взяли за основу власну пошукову систему. А ще інформаційний гігант завдяки запуску безкоштовного телефонного сервісу зміг отримати величезну кількість описів непередбачених ситуацій на дорозі. Всі ці дані використовуються і враховуються для моделювання ситуацій і побудов алгоритму роботи системи автоматичного управління.

Електрокари і автопілот - як змінюються авто фото

У 2020-2021 році також компанія Apple планує завершити роботу над проектом “Titan” (Apple Car), в рамках якого буде розроблена система автопілотування. Над проектом працює більше 600 людей. Серед них колишні співробітники Tesla, Ford, Chrysler, майстри створення автопілотів з Університету Карнегі. Власний автомобіль Apple не планують тестувати в реальних умовах. Системи автопілотування встановлюватимуть на Lexus RX450h.

Що ще цікаво в галузі автомобілебудування?

Перераховані тенденції розвитку автомобілебудування підкріплюються і іншими розробками. Компанії-творці нововведень, укладаючи домовленості з виробниками машин на установку своїх новинок, підвищують їх рейтинг. Ось лише кілька прикладів:

Технологія C-V2X, яка тестується фахівцями Ford, дозволить обмінюватися даними автомобілям різних марок, отримувати інформацію про рухомих об’єктах, і відстані до них. Завдяки їй можна буде відмовитися від системи світлофорів.

У липні 2018 року, в Парижі, вже була проведена демонстрація роботи системи. Технологія підтримує 5G і її експлуатаційні характеристики чудово “впишуться” в інтелектуальні системи автомобілів. Технологію можуть впровадити вже в 2020 році.

Ще одна, на наш погляд, цікава технологія, під назвою “Доповнена реальність”. Її суть полягає в проектуванні на скло докладної навігаційної інформації, аж до номерів будинків, відстані до об’єктів та ідентифікації їх. Цей же дисплей після зупинки автомобіля можна буде використовувати для розваг – перегляду відео з інтернету і т. Д.

Фото Електрокари, водородомобілі і автопілот доповнена реальність

Наступна дивина – “розумні” фари, які створені різними розробниками і мають такі функції:
створюють ефект «зменшення капель» на склі перед водієм;
здійснюють лазерну підсвічування живих істот на дорозі або узбіччі;
проектують габарити автомобіля на дорогу, що допомагає оцінювати відстані при русі і парковці (про це читайте в нашому матеріалі).
Не менш цікаві безповітряні шини. Це специфічна конструкція колеса від компанії Bridgestone з термопластичної смоли. Або гідрофобні вікна – оброблені спеціальним складом, вони відштовхують воду.

Цікаві також технології управління жестами. Наприклад, за допомогою встановлених додатків вже зараз можна включити обігрів в машині або закрити вікно, не торкаючись до приладової панелі. Компанія Google вже офіційно зареєструвала технологію управління допоміжними системами автомобіля.

Розвиток технологій видає на ринок нових лідерів, зміщуючи в бік консервативних учасників гонки. І зараз в галузі автомобілебудування саме такий переломний момент. Хто буде в перших рядах – дізнаємося в найближчому майбутньому.