Датчик – один з елементів пасивної системи безпеки. Він передає на електронний блок керування SRS інформацію про:

  • силу удару;
  • місце удару;
  • ступінь ризику для пасажирів та водія.

Сила удару розраховується таким чином, щоб при невеликих зіткненнях, які не загрожують здоров’ю і життю людини – подушки не відкривалися. За лічені мілісекунди блок SRS дає команду на відкриття подушок. І захист спрацьовує.

Кількість датчиків в автомобілі може варіюватися, як і кількість подушок безпеки. Їх може бути в залежності від марки та моделі до 15 штук.

Де в автомобілі знаходяться датчики удару?

Датчики знаходяться в контрольних точках на кузові і всередині автомобіля. У різних марках і моделях виробник встановлює датчики на «свої» місця. І ці місця трохи відрізняються. Тому, якщо у вас виникають непорозуміння з індикатором подушок безпеки – перевіряти без впевненості в розташуванні датчиків самостійно не варто. Щоб уникнути випадкового відкриття і травмування.

Але все ж контролери працюють за одним принципом – визначають бічні, лобові зіткнення і тому приблизно розташовуються на одних ділянках кузова і підкапотного простору. Також є контролери, які знаходяться в салоні – в механізмах ременів безпеки і кріслах пасажирів.

Види датчиків

Як ми вже писали вище, датчики в різних марках можуть трохи зміщуватися, але принцип установки у всіх виробників один і той же – датчик повинен бути першим пристроєм, який отримує удар при аварії. Отже, докладніше про типи датчиків:

  • Датчик удару, що вказує на зіткнення і силу удару. Встановлюється по периметру кузова автомобіля, іноді в підкапотному просторі – в моторному відсіку, за замком капота, в торпедо з боку пасажира. Ця група реагує на лобові зіткнення. Є ще бічні – на задніх і передніх дверях. І ще в задніх стійках кузова – справа і зліва.
  • Датчики наявності пасажира. При відсутності людей в пасажирських кріслах, не дозволяють електронному блоку відкривати непотрібні подушки. Наприклад, якщо водій їде один – в момент аварії непотрібні для його захисту подушки не спрацюють і їх не треба буде відновлювати. Контролер знаходиться під сидінням пасажира. SRS, грунтуючись на його даних, визначає швидкість, з якою надувається аірбег. Для різної маси пасажирів швидкість відрізняється, щоб не травмувати людину.
  • Датчик відключення бензонасосу. На деяких моделях при слабких зіткненнях, датчик спрацьовує, хоча подушка не відкривається. Бензонасос відключається і не можна завести машину, доки його не активуєте.
  • Датчик ременя безпеки. Контролює, чи пристебнуті пасажири, які є в салоні. Якщо людина не зафіксована ременем – подушка безпеки в екстреному випадку не спрацює.

Коли подушки спрацювали, обов’язково потрібна заміна датчиків, або якщо вони не пошкоджені – їх діагностика та підключення. Щоб бортовий комп’ютер не показував помилку SRS.