Як у будь-якому обладнанні, в ГБО є і переваги, і недоліки. Але не всі вади, які на слуху та на просторах інтернету, насправді існують. Адже нові покоління газових установок удосконалюються. Отже, розглянемо кілька найпоширеніших міфів про газобалонне обладнання на автомобілях.

Про економію

Фото 5 мифов про ГБО на автомобилях

Для того, щоб почати економити на бензині, потрібно спочатку вкласти кошти в установку ГБО (від 11 до 50 тис. грн.). Обов’язкова реєстрація (3000-3500 грн.). Ну і далі обслуговування з усіма наслідками, що випливають. Перейдемо до цифр і реальної економії.

Витрата зрідженого газу вища. Це пояснюється кількістю енергії в паливі. Наприклад, газ, який використовують для авто – має 26,8 МДж/л, а неетилований бензин Е10 – 31,2 МДж/л. Різниця – близько 15%. Щоб об’єктивно порівнювати показники, потрібні точні цифри, «зняті» з однакових моделей автомобілів.

На веб-сайті австралійської державної ініціативи є інформація про реальні порівняння споживання газу і бензину ідентичними автомобілями — одна й та ж марка, рік випуску, двигун, трансмісія. В процесі експерименту Ford Falcon спожив на 100 км 9,9 л бензину і 12,3 літра зниженого газу. Це показує, що споживання бензину всього на 20% менше і значить, що економія на паливі настає при різниці в ціні вже 20%. Зараз газ в порівнянні з бензином вартує на 35-40% менше.

Тепер поговоримо про міфи і легенди, які популярні в середовищі автолюбителів.

ГБО псує двигун? Зменшує ресурс та потужність?

Фото Мифы и реальность про ГБО авто

Міфи про ГБО в частині зменшення потужності живуть з часів перших поколінь газових систем, коли автомобілі з розподіленим уприскуванням втрачали продуктивність їзди і на бензині, і на газу.

У сучасних установках ГБО дійсно, потужність може зменшиться, але при грамотному налагодженні обладнання — це максимум 10-15%, що на загальній динаміці автомобіля не дуже відбивається. Особливо в режимі міських поїздок.

Тепер що стосується ресурсу двигуна. При правильному налаштуванні ГБО двигун довше служить, тому що:

  • октанове число газу вище, ніж у бензину, тому детонаційне навантаження на циліндропоршневу групу (ЦПГ) виключається;
  • газ не змиває масло і не змішується з ним, не забруднює ПММ, тому що паливо сухе і чисте;
  • ударні навантаження на ЦПГ менші ніж на бензині, тому що газ горить повільніше;
  • для газу, на відміну від бензину, не використовуються ферровмісні присадки, тому свічки не вбиваються через появу частинок заліза на них;
  • на відміну від бензину, в газі немає сірки, яка є основним каталізатором утворення нагару і шламу.

Звичайно, є і мінуси: при згорянні газу утворюється більше води і на непрогрітому двигуні та несправній системі вентиляції картера вона потрапляє в масло, погіршуючи його характеристики.

Про вибухонебезпечність балонів

З одного боку, наявність двох паливних систем в автомобілі — це ускладнена конструкція, яку потрібно вчасно обслуговувати. З іншого боку — балони нового покоління виготовляються з 3-4 міліметрової сталі в той час, як бензинові баки по товщині не сильно відрізняються від консервної банки або зовсім пластикові. Балони витримують тиск до 300 кгс/ см2. Крім того, кожен балон оснащений обмежувальним клапаном і наповнюється не більше ніж на 85%. Це забезпечує навіть при нагріванні в жарку пору року газу розширюватися без ризику вибуху.

Також пропан-бутанова суміш, яку використовують в більшості авто, в звичайних умовах важча повітря. А це значить, що газо-повітряна суміш в салоні або багажнику не накопичується. Крім того, температура займання газово-повітряної суміші вища, ніж у суміші парів бензину з повітрям. Робіть висновки самі:

Значення МетанПропанБутанБензин
Межа займанняНижній поріг52,41,91,5
Верхній поріг149,58,56,0
Температура займання при атмосферному тиску навколишнього середовища, °С640-680510-580475-510270-330

І ще одне. Вартість страховки автомобіля, в якому є газобалонне обладнання така ж, як бензинових. Це ще одне підтвердження того, що безпека поїздок на бензині дорівнює безпеці водіння авто на газові.

Про запах в салоні

По-перше, спеціалісти стверджують про правильну установку. СТО, які дають гарантію і правильно налаштовують газобалонне обладнання, з упевненістю скажуть, що запах може з’явитися тільки в момент заправки. Якщо ви, як власник авто з ГБО постійно чуєте запах — не зволікайте зі зверненням в сервіс, це явний показник проблем з обладнанням.

Чи прогоряють клапана?

Фото Оправдана ли установка газового оборудования - мифы и реальность

М’яке і тривале горіння газу дійсно негативно впливає на випускні клапани за умови високих обертів двигуна — понад 4000 об / хв. Це пояснюється тим, що при високій швидкості обертання движка, горіння має відбуватися моментально. Інакше при випуску відпрацьованих газів робоча суміш буде догоряти і перегрівати клапана.

Саме тому на ГБО 1-го і 2-го покоління не рекомендували розвивати швидкість, відповідну 4000 об / хв і більше. Або любителям екстремальної їзди кататися на бензині.

Системи 4-го покоління ГБО вдосконалені таким чином, що регулювання подачі газу точнісіньке на всіх режимах роботи двигуна. Крім того, в сучасних установках вигадали функцію, яка зберігає клапани від надмірного перегріву при високих навантаженнях. Робота винаходу полягає в тому, що при великих навантаженнях на мотор в паливну суміш додається бензин, а на оборотах понад 5000 — є автоматичне перемикання на роботу з бензином. При зменшенні оборотів — мотор знову повертається до газу.

Мінуси ГБО

  • Якщо у вас невеликий автомобіль, у нього і витрата ПММ відповідно невисока. А ще установка газового обладнання забирає практично весь багажник.
  • Трансформувати салон з ГБО теж не вийде, якщо потрібно буде збільшити обсяг багажника для великої кількості речей.
  • Вас не пускають в підземні гаражі через те, що в разі витоку, важкий газ накопичується внизу і в непровітрюваному приміщенні починає створювати загрозу для сусідніх авто.
  • Якщо машина нова — гарантії від виробника по багатьох вузлах, наприклад, на двигун, електропроводку та кузов після установки ГБО — анулюються.
  • Якщо ви часто міняєте машини або у вас невеликі пробіги за рік — особливої ​​економії ви не побачите, а можете навіть не окупити установку обладнання.

Також помилково думати, що витрати на ГБО обмежуються установкою системи і заправкою. Потрібно ще регулярне ТО, яке полягає в регулюванні та налаштування ключових вузлів, заміни фільтрів, чищення форсунок і загальної діагностики системи.

Підсумуємо

Як бачите, міфи і реальність про ГБО відрізняються. Але все ж економія на бензині на користь установки газу не повинна роздуватися до неймовірних розмірів.

Поїздки як на газі, так і на бензині мають свої переваги. Установка з дотриманням технічного регламенту, своєчасне обслуговування системи, і правильне налаштування дозволять зберегти ресурс двигуна, а в деяких випадках і збільшать.

Що стосується економії — питання спірне, так як на відповідь впливають кілька факторів: скільки ви плануєте їздити на машині, в якій країні і населеному пункті проживаєте, у вас машина б/в або з салону та якій манері їзди віддаєте перевагу.