Відмовки, які ми придумуємо собі, щоб не пристібатися за кермом або на пасажирському місці можуть коштувати здоров’я, а іноді й життя. Тому, читайте статтю і вирішуйте, що важливіше: безпека або вигадані судження.

1. Незручно водити, сидіти

Дістати щось на задньому сидінні або, наприклад, на підлозі так, може бути неприємно. Але якщо дивитися на конструкцію сучасних ременів – з упевненістю скажемо, що вони досить комфортні в експлуатації і легко відтягуються. Просто ставте своє життя та здоров’я як пріоритет, і ​​звичка пристібатися стане автоматичним рухом, який не впливатиме на ваш комфорт. І навіть навпаки, з часом вам буде чогось не вистачати в непристебнутому стані.

2. Є подушки – ремені не обов’язкові

Ці два елементи пасивної безпеки забезпечать максимальний захист тільки в парі. Якщо подушка є, а ви не пристебнуті, при лобовому зіткненні ви як з переднього ряду, так і з заднього можете вилетіти в скло. При бічному ударі – без пристебнутого ременя вам повітряні «шторки» теж не допоможуть. Людина «бовтається» по всьому салону, отримуючи каліцтва різного ступеня. Якщо ж ремінь утримує тіло в кріслі – подушка працює тільки на ваш захист. У потрібному місці в потрібний час. Крім того, якщо ви не пристебнуті, система безпеки не ідентифікує пасажира. І подушка в момент аварії не розкривається.

3. Ремені заважають вибратися з палаючого авто

Як правило, вибратися з автомобіля після зіткнення, заважає не ремінь, а деформований кузов автомобіля. Що стосується загоряння – системи автомобіля влаштовані таким чином, що трапляється воно вкрай рідко.

4. При аварії краще бути викинутим через лобове скло

Ще одне міркування власників авто, яке не має обґрунтування. Тести виробників автомобілів і незалежних компаній показують, що непристебнуті пасажири, які вилітають через вітрове скло отримують більш складні травми, ніж ті, які утримуються ременем в кріслі.

5. Ремінь стане причиною травми при аварії

Правильне використання ременя (він не повинен бути перекручений, не використовуватися для маленьких дітей зростом до 120 см і ін.), забезпечує надійність захисту. Конструкція ременів, блокування яких проводиться електронним блоком, дозволяє натягнути ремінь в момент поштовху (і навіть за кілька мілісекунд до нього). При цьому також грає роль справності всіх блоків (інерційна котушка, обмежувачі, кріплення і ін.), які включає система ременів.

6. На низькій швидкості, на невеликих відстанях ремінь не потрібний

По-перше, ви не можете говорити за інших водіїв. При ДТП, коли в вашу машину вдаряється інша, що летить на високих швидкостях. По-друге, навіть при швидкості від 30 км/год, як показують краш-тести, водій отримує травми – грудної клітки, голови, рук.
Що стосується невеликих відстаней – статистика говорить про те, що 75% аварій з летальним кінцем трапляється на відстані до 40 км від будинку.

7. Не обов’язково пристібатися на задньому сидінні

Непристебнуті пасажири травмуються, ударяючись об підголівник переднього ряду крісел або один об одний. При сильних ударах ті, хто подбав про ремені, зменшують силу удару в рази, або й зберігають життя. Статистика також показує, що непристебнуті пасажири заднього ряду при лобовому зіткненні теж «вилітають» через вітрове скло.

8. У ременів немає терміну придатності

Пружини механізму з часом слабшають. Найміцніша, еластична тканина стирається і “розтріпується”. На машинах-довгожителях, які інтенсивно експлуатуються, ремені з часом перетираються і при різкому русі в момент аварії можуть розірватися. Якщо авто з сучасною системою захисту, де для фіксації використовується піропатрон, після ДТП ремінь стає непридатним. Потрібно замінити піропатрон і переднатягувачі, перевірити роботу інших елементів SRS. Тільки тоді ви можете бути впевнені, що потурбувалися про збереження життя.

9. Дітям крісло не обов’язково

Або ще одне поширене судження, що пристебнутий дорослий може тримати дитину на руках. Але не дарма в правилах дорожнього руху чітко прописано, що дитина, якій дозволяється пристібатися “дорослим” ременем повинна бути вище 120 см. В інших випадках – обов’язково має бути дитяче крісло. Навіть при зіткненні автомобілів на швидкості 30 км/год, на дитя вагою від 7 кг впливає сила 130 кг. Утримати в момент удару таку вагу неможливо. Вона зісковзне з рук.

Сумна статистика замість висновків

Більше 70% людей, які потрапили в складні ДТП, залишилися живі завдяки паскам безпеки. При лобових зіткненнях ризик загибелі водія знижується в 2,2 рази, при бічних ударах в 1,8, при перевороті автомобіля – в 5 разів.

Сподіваємося, ви відповідальний водій або станете ним після прочитання матеріалу.
Бережіть себе і нехай дорожня обстановка завжди буде спокійною!