Дослідження 20 інформаційно-розважальних автомобільних систем показали, які з них найбільш безпечні, а з якими потрібно бути уважнішим на дорозі.

Перевіряли, наскільки системи відволікають водія в Британській науково-дослідної лабораторії транспорту TRL.

Компанія досліджувала 20 різних моделей автомобілів, водії яких виконували 6 різних завдань – регулювання температури, збільшення потужності кондиціонера, пошук за допомогою кнопки голосового управління найближчої СТО, програмування і скасування маршруту, пошук список радіостанцій та перемикання на одну конкретну.

Контролювали час, який потрібен для перегляду циферблатів і сенсорних екранів. Результати показують, що управління кнопками здійснюється швидше. На сенсорних екранах кнопки часто знаходяться не на головному екрані, і щоб знайти потрібну в даний момент, водій здійснює 2-3 натискання на екран. Тривалість відгуку екрану теж має значення, адже водій затримує погляд на екрані довше.

За загальними результатами можна сказати, що системи з фізичними кнопками на кермі відволікають водія менше, ніж з сенсорним екраном. Хороші також системи, де виробник об’єднав сенсорні та аналогові кнопки. А найбезпечнішим є голосове управління. Отже, за загальними балами мультимедійні бортові системи вишикувалися в такий список:

  • 20 місце і найнижчі показники – у системи MG ZS EV з 8-дюймовим сенсорним екраном, хоча відзначили її великі циферблати і простоту в управлінні.
  • 19 позиція – у Fiat 500X з 7.0-дюймовим сенсорним екраном і Uconnect Live. Повільний відгук екрану, 5 кроків для переходу в голосове управління і пошуку СТО.
  • 18 система – Skoda Citigo-e IV з кольоровим екраном і тримачем для телефону. Голосового керування немає. Окремі кнопки для клімат-контролю легко доступні. Циферблат для прокрутки списку радіостанцій не примушує довго відволікатися від дороги, але показники все одно изькі. Немає вбудованої супутникової системи.
  • 17 місце – Peugeot 508 SW з підключеною 10-дюймовою 3D-навігацією і розпізнаванням голосу. Регулятори температури доступні тільки через сенсорний екран, повільний пошук. Кнопки кондиціонера, радіо і супутникової навігації на сенсорному екрані – схожі на клавіші піаніно і досить важко читаються.
  • 16-й – Lexus RX з 12,3-дюймовим мультимедійним дисплеєм. Перейти до головного меню можна за допомогою кнопки на центральній консолі. Але для цього потрібно на сенсорноій панелі знайти значок масштабування на екрані і натиснути його кілька разів – це незручно. Проїхати по заданому маршруту досить складно через систему тачпаду.
  • 15 система – Honda CR-V з 7-дюймовим сенсорним екраном, Honda Connect і Garmin навігацією. Шкали температури а також кнопки кондиціонера легко і зручно знаходити. Зменшити масштаб карти можна тільки, затиснувши її пальцями, вона не дуже точна, хоча екран досить чутливий.
  • 14 місце – у Nissan Juke з Nissan Connect. Список радіостанцій представлений в алфавітному порядку, але якщо не вибрані улюблені, переглядати всі довго та складно. Голосове управління досить повільно реагує. Потрібно 4 кроки, щоб знайти СТО.
  • На 13 позиції – Toyota Corolla з мультимедійною системою Touch 2 і Apple CarPlay і Android Auto. Для доступу до карти ви можете доторкнутися до екрана або використовувати бічну кнопку швидкого доступу. Трохи відволікає збільшення і зменшення масштабу, шкала занадто чутлива. Відключення навігації – це всього 2 кроки, але потрібно знати точну команду.
  • 12 місце – Volvo S60 з Sensus. Немає фізичних кнопок клімат-контролю – треба вибрати пункт на сенсорному екрані або використовувати голосове управління. Завершення маршруту займає всього 2 кроки на сенсорному екрані. В основному списку радіостанцій станції згруповані не в алфавітному порядку, тому знайти потрібну радіостанцію непросто, але меню прокручується легко. Використання голосового керування для зміни радіостанцій часто не працює, пошук АЗС заплутаний – 4 кроковий.
  • 11 рядок рейтингу – Jaguar XE з системою Touch Pro Duo. Великий диск керування, за допомогою якого ви змінюєте температуру, потужність кондиціонера та обігріву сидіння. Змінювати масштаб на супутниковій карті складно, тому що потрібно два пальці. Використання сенсорного екрану для прокрутки списку станцій також відволікає. Голосове керування включається повільно, потрібні три конкретні команди для пошуку СТО.

Тепер перейдемо до інформаційнорозважальних систем, які найменше відволікають водія.

  • На 10 місці – Skoda Kamiq з 9,2-дюймовим сенсорним екраном, голосовим управлінням і супутниковою навігацією Amundsen. Чітка графіка, великі фізичні кнопки для доступу до супутникової навігації. Масштабування карти пальцями і елементами управління на кермі. Система голосового управління працює досить добре, всього за 2 кроки можна знайти найближчі станції. Температура контролюється за допомогою циферблата, але потрібно використовувати сенсорний екран для регулювання вентилятора, що реально відволікає.
  • На 9 місці – Vauxhall Corsa з 10-дюймовим мультимедійним Navi Pro. Окремі кнопки і ручки для регулювання температури і швидкості вентилятора. Скасування навігації – простий двоетапний процес, але карта недостатньо зменшується, щоб побачити весь маршрут. Прокрутка списку радіостанцій в алфавітному порядку запізнюється після натискання. Але можна швидко отримати доступ до Улюблених станцій за допомогою управління на кермі. Голосове керування добре реагує на запит пошуку найближчих СТО, але не змінюється розмір карти і знаходиться тільки 1 найближча.
  • Вісімка – Hyundai Ioniq з 10,25-дюймовим сенсорним екраном і можливістю підключення Bluelink. Потрібно використовувати сенсорний екран, щоб змінювати масштаб карти, але він досить чутливий, щоб мінімізувати відволікаючі фактори. Для завершення навігації по маршруту потрібно всього 2 кроки на екрані. Єдиний спосіб прокрутки радіостанцій – через екран, але переміщення швидке, без збоїв. За списком обраних станцій можна переміщатися за допомогою кнопок управління на кермі. Кнопки для регулювання температури і швидкості вентилятора є сенсорними областями панелі, а не кнопками, які ви натискаєте, тому вам все одно потрібно дивитися на них. Система голосового управління розуміє команду пошуку найближчого сервісу, його номер треба вказати зі списку.

 

blank

  • На 7 місці за показниками безпеки – Ford Fiesta з навігацією Sync 3 і FordPass Connect. Великі циферблати для регулювання температури і вентилятора. На сенсорному екрані – великі, яскраві іконки. Легко зменшується карта з допомогою значків, екран досить чуйний. Скасування навігації по екрану займає всього 2 кроки, або ви можете зробити це кнопкою на кермі. Це займає більше часу, але ви дивитеся на приладову панель, так що ваші очі не дуже віддаляються від дороги. Для прокрутки радіостанцій треба багато часу, легше, якщо ви створили Вибрані. Можна перемикатися з «кермової» кнопки. Знайти станцію ТО за допомогою голосового управління можна в 4 кроки.
  • На 6-му місці – Volkswagen Passat GTE з 8-дюймовою Media System. Система схожа на Skoda Kamiq, але має кілька покращених функцій. Швидкістю вентилятора керуєте за допомогою циферблата, а не за допомогою сенсорного екрану. А система голосового управління, яка розуміє різні способи подачі команд, швидко надає список заправних станцій, які потім можна вибрати в усній формі, не застосовуючи екран. Радіостанції в головному списку розташовані в алфавітному порядку, і їх прокрутка займає багато часу. На кермі це буде швидше, тому варто налаштувати Вибране.
  • 5 рядок рейтингу кращих – Mazda 3 з 8-дюймовим кольоровим дисплеєм і Mazda Connect. Замість сенсорного екрану у Mazda є поворотний контролер між передніми сидіннями для доступу до інформаційно-розважальної системи. Він підтримується клавішами швидкого доступу до меню клавіш. Так екран можна встановити вище на приладовій панелі. Просто потрібно повернути диск для збільшення або зменшення масштабу і двічі клацнути по ньому, щоб скасувати навігацію. Радіостанції згруповані не в алфавітному порядку, але поворотний контролер і екран перед очима зводить до мінімуму відволікання. Перемикати станції можна за допомогою голосового управління.

blank

  • На 4 місці у рейтингу безпеки – Audi Q3 Sportback з віртуальної кабіною Plus. Це, на думку експертів, сама чутлива система з сенсорним екраном: карта швидко і плавно масштабується. На екрані є значок огляду всього маршруту, також можна збільшити масштаб за допомогою контролера на кермі. Натискання всього однієї іконки завершує навігацію по маршруту. Міняти радіостанції на сенсорному екрані не так просто, тому що поруч немає зручної смуги прокрутки, але для цього можете використовувати контролер на кермі. Ви навіть можете перемикати радіостанції за допомогою голосового управління. Електронний помічник розуміє людмьку мову, і ви можете вибрати опцію в будь-яку секунду, не чекаючи закінчення виведення списку опцій.
  • Замикає трійку лідерів – Porsche Panamera E-Hybrid з Connect Plus і Porsche Communication Management. Два тумблера обігріву на центральній консолі легко використовувати. Інформаційно-розважальний сенсорний екран дуже швидко реагує на вхідні дані. Коли ви натискаєте іконку, щоб завершити навігацію, можна зменшити масштаб карти пальцями або за допомогою набору під екраном. Хоча екран великий і швидко реагує, до крайнього верхнього куточка екрану не всім зручно тягнутися. При пошуку радіостанції можна вибрати букву, з якої вона починається, у спливаючому меню – але воно крихітне. Система голосового керування розуміє природну мову і надасть список, коли ви попросите найближчі станції технічного обслуговування. І слід просто вказати її номер.

blank

  • 2 місце серед інформаційно-розважальних систем автомобілів отримав Mercedes-Benz CLA з 10,25-дюймовим сенсорним екраном. Щоб збільшити або зменшити карти можете використовувати велику сенсорну панель між передніми сидіннями, меншу на кермі або сам сенсорний екран. Великий екран трохи незручний для використання під час руху, але інші сенсорні панелі вирішують питання. Скасувати маршрут можна через будь-який інтерфейс однією дією. Прокрутка списку радіостанцій займає багато часу, але можете використовувати управління голосом. Система голосового добре розуміє мову і активується словами «Ей, Мерседес!». Список СТО ви можете вибрати в усній формі. Великі тумблери для управління температурою і вентилятором завершують вражаючу комплектацію.
  • І переможець в номінації зручності управління і безпеки на дорозі – BMW 3-ї серії з кабіною професіонала. 3 Series отримала невеликі кнопки клімат-контролю. Як і в Mazda 3, ви отримуєте доступ до інформаційно-розважальні програми, повертаючи і натискаючи великий диск керування між передніми сидіннями. Навколо диска – зручні кнопки швидкого доступу. Щоб завершити навігацію, достатньо одного дотику. Одна з кнопок швидкого доступу дозволяє перейти в головне меню радіо, а потім за допомогою диска керування можна швидко прокручувати список вгору і вниз. Голосове управління добре працює для зміни станцій. Воно активується натисканням кнопки або командою голосом «Привіт, BMW».

blank