Перед виходом на канікули депутати прийняли важливі для автомобілістів законопроекти. Один з них стосується зниження акцизів на авто ввезені з-за кордону, а другий говорить про посилення контролю за такими машинами з народною назвою “на евробляхах”. Вони стануть компромісом влади та автовласників транспортних засобів з такими номерами. Нарешті проблема повинна урегульовуватись. Що ж змінитися і скільки тепер потрібно заплатити за розмитнення автомобіля з реєстрацією в іншій країні?

евробляхі фотографіяДержавна фіскальна служба повідомляла, що на початку літа в Україні було більше 315 тисяч машин, зареєстрованих в інших країнах. Половина вже перевищила терміни перебування на території України. Такі автовласники не просто порушують закон, вони загрожують дорожньої безпеки. Як повідомляє Національна поліція, застраховані менше 200 тисяч таких авто. У 2017 році в нашій країні було зареєстровано більше 10 тисяч ДТП, де один з учасників був автомобіль на «евробляхах». Але власники таких транспортних засобів користуються своїми аргументами, і головним плюсом для них є приємна вартість. Таку машину можна купити всього лише за пару тисяч доларів.

Закони під номерами 8487 і 8488 внесуть деякі зміни як в податковий так і митний кодекси. Акциз на ввезення імпортних автомобілів знизитися, а екологічний стандарт «Євро-5» скасовується. Додатково посилюється контроль як митної служби так і поліції за пересуваннями таких машин.

Акцизний податок збираються розраховувати за спеціальною формулою. Стандартна ставка для бензинового автомобіля 50 євро, а для дизельного 75 євро. Податок буде дорівнювати базової сумі з множенням на вік і об’єму двигуна.

Як кажуть автори законопроекту, з новою системою розрахунку податок зменшиться, сума зростає відповідно до віку автомобіля. Таким чином, українці будуть більше купувати нові автомобілі.

Експерти називають це великим кроком назустріч власникам машин на Єврономер. Норма «Євро-5» не давала розмитнювати машини з віком 8 років. Сьогодні ж можна ввозити будь-який автомобіль. Тарас Брязгунов стверджує, що якщо законопроекти ухвалять у другому читанні, виграють ті, хто ввозять авто старше 2010 року або ж з великим об’ємом двигуна.

Поліція зможе приділити більше уваги нерозмитненим автомобілів. Вони зможуть більше перевіряти машини на іноземних номерах. За новим законом з’являються чіткі правила спільно роботи Національної поліції і Прикордонної служби України. Митники передадуть правоохоронним органам всю інформацію про терміни транзиту, а вони в свою чергу зможуть контролювати їх пересування і виписувати штрафи. Відзначимо, що якщо автовласник не заплатить їх, він не зможе виїхати за кордон.

Один день прострочення буде коштувати 170 грн, а три дні 850 грн. За місяць автовласник порушник заплатить 170 тисяч грн або ж його транспортний засіб конфіскують. Якщо санкції за використання автомобіля для підприємницької діяльності на такому транспортному засобі, наприклад, для таксистів. Такі автомобілі не можна використовувати для заробітку, штраф за порушення складає 34 тисячі гривень.

Посилення контролю є єдиним рішенням ситуації, що склалася. У водіїв тепер буде два шляхи, або легалізувати автомобіль, або ж позбавлятися від нього.