Агенція EuroNCAP протестувала вісім автомобілів на безпеку і міцність. В експерименті брали участь: Volvo S60, Peugeot 508, Hyundai Santa Fe, BMW X5, Audi Q3, електромобіль Jaguar I-Pace, позашляховик Jeep Wrangler і Fiat Panda.

Після краш-тесту шість учасників за різними параметрами отримали 5 зірок, один автомобіль в змаганні удостоєний тільки однієї зірки, і ще один неприємно здивував нульовим рейтингом. Отже, які автомобілі отримали оцінку “п’ять”?

Volvo S60/Volvo V60

Випробування були пройдені на відмінно. Та все ж експерти підкреслили деякі недоліки – при ударі в лобове скло пасажири першого ряду можуть пошкодити ноги, а при зіткненні з перешкодою, яка не деформується, травму може отримати водій. У процентному співвідношенні безпека розподілена так:

  • 96% для пассажирів;
  • 86% – для дітей;
  • 74% – безпека пішоходів;
  • 76% – надійність електронних помічників.

При задньому ударі манекени не постраждали і не травмували шию. Максимальні “чотири” бали отримала гальмівна система.

Peugeot 508

Краш-тест Peugeot изображение

Як і в попередньому випадку, пасажири на передніх сидіннях ризикують отримати удари і защемлення ніг. Якщо удар прямий в об’єкт, який не деформується – страждає грудна клітка манекена (він став жовтогарячого кольору, що говорить про середній захист на «трієчку»). А ось при бічних ударах всі пасажири захищені надійно. Система автоматичного гальмування отримала максимальні 4 бали. Безпека пасажирів склала 96%, дітей – 86%, пішоходів – 71%, надійність електронного помічника – 79%.

Hyundai Santa Fe

Фото Краш-тест Hyundai Santa FeАвтомобіль виявився найбільш безпечним для перевезення дітей (відсоток надійності – 88%), безпека дорослих пасажирів 94%, є хоч невелика можливість отримання травм грудної клітини при зіткненні “в лоб”. Пасажир на передньому сидінні ризикує травмувати шийні хребці, також є ймовірність зазнати пошкоджень при задньому ударі в автомобіль. Удари в бічну частину автомобіля можуть принести поранення грудей і голови водія лише в рідкісних випадках.

BMW X5

Crash Test of BMW X5 ИзображениеПри тестуванні BMW X5 виявилося, що найбільш незахищені ноги людей, але в процентному співвідношенні ймовірність все ж менша ніж в попередніх авто. Ризик отримати пошкодження ніг найбільший у водія (в основному у випадках лобового удару з частковим перекриттям). Пасажири при цьому захищені на відмінно. При моделюванні ситуації бічної “сутички” з іншим авто, ризиків для пасажирів і водія немає. Системі гальмування критики поставили максимальну оцінку.

Audi Q3

Crash Test of Audi Q3 изображениеКроссовер за оцінками експертів показав себе на тестуванні найкраще в показниках безпеки для пішоходів. Швидкість реакції та автоматичне гальмування принесли 86-відсотковий захист для пішоходів-учасників руху. Що стосується водія і пасажирів на передньому і задніх сидіннях – рівень безпеки виявився на хорошому рівні – манекени після зіткнень виявилися пофарбовані в жовтий колір. Це говорить про досить високий рівень захисту. Удари збоку і ззаду автомобіля пошкоджень манекенам не завдали взагалі.

Электромобиль Jaguar I-Pace

Фото Crash Test of Jaguar I-PACEОстанній автомобіль, який завоював 5 зірок. Найвищі бали поставлені експертами завдяки системі автоматичного контролю. Після тестування ударів іноді вразливими були грудна клітка манекена і ноги. Це результати тесту при фронтальному ударі з частковим перекриттям. Якщо удар був в задню частину автомобіля – більш уразливими виявилися шиї пасажирів  (жовте маркування, середній рівень безпеки). При бічних поштовхах всі пасажири досить добре захищені.

Jeep Wrangler

Фото Crash Test of Jeep WranglerПозашляховик Jeep Wrangler виявився небезпечним автомобілем. Під час тестових зіткнень тільки при задньому ударі  пасажири не постраждали. При імітації інших видів зіткнень, всі частини тіла, крім голови пасажирів і водія були вражені. Деякі манекени після зіткнення отримали жовтий колір костюмів, деякі – червоний, що говорить про серйозні проблеми в можливий момент аварії. Електронні помічники в багатьох комплектаціях автомобіля відсутні, через це теж знижена оцінка Wrangler . Тільки показники контролю швидкості даного автомобіля показали хороші результати. Одна зірка.

І останній автомобіль, який брав участь в тесті – Fiat Panda. Він не заробив жодної відзнаки. Електронні помічники виявилися на низькому рівні (7%), безпека дітей в салоні всього 16% (1 бал з 13), а безпека дорослих пасажирів – 45%. Тестові удари приводять до травм хребта, ребер, ніг, голови. Червоний і коричневий колір маркування, що вказує на рівень підвищеної небезпеки, пофарбував манекенів при всіх видах зіткнень.