Ви повертаєте ключ запалювання – на приладовій панелі загоряється лампочка подушки безпеки.

Зовнішній вигляд індикатора системи безпеки відрізняється на різних моделях авто. Це може бути напис SRS, AirBag або піктограма із зображенням пристебнутого до крісла чоловічка і схематичною подушкою безпеки.

Як правильно працює індикатор AirBag?

У штатному режимі лампочка подушки безпеки запалюється при повороті ключа на 5-7 секунд.

В цей час пасивна система безпеки тестує всі елементи – датчики, всі дротові з’єднання, кожну з подушок безпеки, натягувачі ременів безпеки а також зв’язок електронного блоку керування з усіма цими елементами.

Кожна складова в порядку – лампочка гасне. Якщо індикатор продовжує світитися або навпаки – не загоряється взагалі, з одним з елементів системи є проблеми. Потрібна діагностика, перевстановлення програмного забезпечення і, можливо, відновлення системи повністю.

Розглянемо докладніше випадки, коли індикатор подушок безпеки постійно горить.

Лампочка на приладовій панелі горить: основні причини

Машина після ДТП

У момент зіткнення, навіть, якщо не відкривалися подушки безпеки, інформація про удар передається на центральну консоль. При цьому з’являється помилка, навіть, коли система безпеки все ще активна.

Якщо ви придбали авто з пробігом і не знаєте, яка з подушок спрацювала – в першу чергу потрібна діагностика системи. Так дізнаєтеся, си активний захист, де потрібна заміна і відновлення подушок, датчиків.

Якщо тільки обираєте автомобіль – при огляді звертайте увагу на індикатор. По-перше, він повинен горіти, по-друге, горіти окремо від інших лампочок на панелі, по-третє, не повинно бути написи CrashData.

Зверніть також увагу на те, що після ДТП системі безпеки потрібна ретельна перевірка кожного з елементів. Індикатор може помилку і не видавати, якщо недобросовісні продавці встановили заглушки або «обманки» замість подушок і піропатронів ременів.

Проблеми з датчиками

Після аварії відбувається механічне пошкодження зовнішніх ударних датчиків. Це може стати причиною постійного світіння індикатора SRS. Потрібно визначити конкретний датчик, замінити його.

Датчик ременя безпеки в кріслі, який встановлюється для визначення пасажира, може теж давати сигнал несправності. Якщо під час хімчистки або мийки салону автомобіля вода потрапляє в замок ременя – цей датчик виходить з ладу. В результаті на панелі з’являється помилка.

Також фізично можуть пошкодитися датчики в сидінні, якщо автомобіль з солідним пробігом, а крісла дуже розбиті.

У цих випадках дізнатися, який з датчиків дає «збій», можна за допомогою діагностичного сканера.

Проблеми з електрикою

Світитися індикатор SRS може через замикання або пошкодження проводки в будь-якій частині системи безпеки:

  • проблеми з запобіжниками, не проходить сигнал в місцях з’єднань;
  • після установки автосигналізації порушена цілісність проводки;
  • при перетягуванні, неакуратній заміні або регулюванні сидінь;
  • значення опору на одній з подушок вище встановленої норми;
  • після ремонту або заміни двері – один з роз’ємів не підключений і т.д.

Проблеми з подушками безпеки

Несправність самої подушки безпеки – ще одна з причин, чому включається індикатор SRS. Це може бути порушення її герметичності.

Піропатрон подушок в неробочому стані, який не дає потрібну інформацію на блок керування – також причина включення лампочки AirBag.

Непрямі причини, які “включають” лампочку:

  • критично низька напруга в бортовій електромережі – якщо у вас горить airbag саме з цієї причини, досить просто замінити акумулятор;
  • збій програм – може відбуватися, якщо машині робиться чіп-тюнінг або оновлюється програмне забезпечення та ін.
  • індикатор може горіти через те, що датчики намокли після ретельного миття або хімчистки автомобіля – після того, як вода висохне, лампочка відключиться.

Також індикатор несправності системи SRS світиться, якщо в процесі неакуратного ремонту механічно або програмно пошкодили блок керування SRS.

Що робимо при діагностиці системи безпеки

У кожному з випадків діагностики і усунення проблем з індикатором подушки майстри діють за різними алгоритмами. Серед робіт, які виконуємо в Автостейт:

  • перевірка акумулятора і підключення клем;
  • перевірка роз’ємів і стану проводки, особливо, у випадках, коли заміняли деталі датчиків натягу ременів або відключали його;
  • перевірка і перепрошивка електронного блоку керування;
  • перевірка фізичної наявності подушок безпеки;
  • заміна піропатрона, заміна подушок на нові;
  • заміна і відновлення защіпок ременів та ін.

Звертайтеся за допомогою до професіоналів, які використовують спеціальне обладнання та програмне забезпечення, і тоді будете впевнені в безпеці.