Цікавий факт про подушках безпеки – цей елемент захисту спочатку розглядали не як додатковий захист, а як альтернативу ременів, якими водії і пасажири не бажали пристібатися. Зараз же подушки безпеки ефективні тільки, якщо людина пристебнута ременем. Про те, які є види подушок безпеки і яким чином захищають людину говоримо в цій статті.

Відрізняються AirBag місцем установки, формою, розмірами і типом спрацьовування. Залежно від розташування, подушки безпеки бувають: фронтальні, колінні, головні, бічні, центральні.

Фронтальні подушки

Фото Фронтальна подушка безпеки

Встановлюються в кермо (водійська) і верхню частину торпедо (для пасажира біля водія).

Водійські округлої форми, і вона менша пасажирської, так як розташовується ближче до людини. І при різкому розкритті велика була б більш травмонебезпечною.

Щоб фронтальна подушка в потрібний час захистила, а не навпаки, завдала шкоди, пасажиру не можна впиратися колінами в частину панелі, під якою розташована подушка (є тиснення AirBag). Також не бажано тримати в руках будь-які предмети.

Якщо на передньому сидінні вимушено розташовується дитяче крісло (хоча найбільш безпечне місце для дитини – задній ряд), в деяких марках авто є можливість тимчасово відключити еірбег. Щоб виключити травмування дитини.

Колінні подушки

Фото - Види подушок безпеки

Відкриваються при спрацюванні тих же датчиків, які відкривають фронтальні подушки.

Пасажирська знаходиться під «бардачком», водійська – під рульовою колонкою.

Головна умова, при якому колінна подушка захистить ноги – відстань між торпедою і ногами повинно бути від 10 см і більше.

Головні подушки (шторки)

Фото Види подушок безпеки - шторка

Захищають голови всіх пасажирів і водія. Відкриваються і при фронтальних зіткненнях, і при бічних ударах.

Ще їх називають подушками стелі, бо влаштовані між стійками та даховій частині машини. Вони менші фронтальних, точніше – тонші.

Їх завдання – захистити від ударів об скло та від уламків скла, яке розбивається під час зіткнення.

Бокові подушки безпеки (сидіння)

Фото Види подушок безпеки - сидіння

Цей вид аірбегів встановлюють в спинках передніх і задніх сидінь, а також в дверях машини. Ці подушки сидіння двокамерні. Верхня частина – більша і м’якша.

Захищає грудну клітку і внутрішні органи. Нижня – при відкритті надувається більшою кількістю газу і виходить більш щільною. Вона пом’якшує удар, який припадає на кістки тазу.

Бічні подушки, як правило, позначаються вшитими ярликами. Якщо ви купуєте авто з пробігом і знаєте, що модель передбачає наявність бічних подушок, але ярликів немає – придивіться до швів. Відреставровані крісла можуть бути без подушок, строчка в цьому випадку буде відрізнятися від заводської.

Центральні подушки безпеки

Фото Види подушок безпеки - центральна

Цей вид подушок – перевага елітних авто. Вона захищає від вторинного зіткнення пасажирів.

Розташовується в центрі спинки заднього ряду сидінь, в бічній частині крісла водія або в підлокітнику між пасажиром та водієм.

Розкривається при бічному зіткненні.

Під час краш-тестів також з’ясувалося, що ці подушки захищають пасажирів під час перевороту автомобіля на дах.

Одноступінчасте, двоступінчасте розкриття чи багато-?

Що стосується типу спрацьовування, подушки безпеки крім звичайних, які відкриваються найшвидшим наповненням газу (20-40 мс) існують моделі, що відкриваються так само швидко, але послідовно.

Двоступеневе розкриття передбачає поступове розривання швів. Це потрібно для більш м’якого захисту від різкого удару подушкою в обличчя або інші частини тіла. Такий механізм відкриття використовується для фронтальних подушок. Серійне виробництво подібних подушок запустили в 2006 році.

А в 2019 році розробники Hyundai придумали систему безпеки, яка застосовує багатоступеневі подушки безпеки водія і пасажира на передньому кріслі. Використовується технологія, яка відстежує стан людей в салоні і дає сигнал для спрацьовування додаткових подушок. Робота системи актуальна у випадку з кількома зіткненнями.

Замість висновку

Автовиробники роблять все можливе, щоб автомобіль був надійним навіть в критичних ситуаціях. Будьте пильні і ви – вчасно діагностуйте пасивну систему безпеки.

При покупці б/в автомобіля враховуйте, що подушки, які не спрацювали протягом 10-15 років потрібно перевірити. Замовивши діагностику в СТО, де майстер використовує спеціальні прилади і програми, ви переконаєтеся, що в складній ситуації на дорозі, ви захищені.