Якщо ігноруєте сторонні звуки, пробуксовки та інші нетипові для нового двигуна ознаки – в один момент машина може стати на дорозі, як «вкопана». Щоб цього не сталося – будьте уважні до автомобіля і при найменших збоях встановлюйте причину.

Ознаки несправностей механічної КПП та причини виникнення

Фото Признаки проблем с механической коробкой передач

Шум під час їзди

Сторонній звук на нейтральній передачі чи при ввімкненій будь-якій передачі може з’являтися через декілька факторів. Це зниження рівня масла або потрапляння води в нього, зношуваність і руйнування підшипників ведучої шестірні або ведучого вала.

Шум в момент перемикання передачі

Говорить про несправності зчеплення, відкручування болтів кріплення коробки до двигуна, зношення муфт синхронізаторів, поломка або деформація блокуючого пристрою та ін.

Передача не вмикається

Або її дуже важко вмикати – заклинюють шестерні, є порушення в роботі приводу перемикання передач, низький рівень масла або воно не відповідає рекомендованому виробником, трапилася поломка пружин синхронізаторів і т.д.

Вібрація при працюючому моторі

Пояснення цього – порушення роботи на холостому ходу, руйнування опор кріплення КПП і двигуна.

Витікає масло з коробки КПП

В цьому випадку можлива поломка сапуна, залита надмірна кількість масла, порушення геометрії привалочних поверхонь та картера зчеплення.

Мимовільне відключення передачі

Іншими словами – вибиває передачу. Причини – зношеність шестерень, синхронізаторів або жолобків на штоках вилок. Втрата еластичності ущільнення важеля перемикання, знос шліців, вилки або штока перемикання, пошкодження пружин фіксатора.

Шум при ввімкненій передачі

Сторонні звуки при роботі однієї з передач говорять про зношення або поломку синхронізатора, знос і руйнування зубів шестерні цієї передачі.

У всіх випадках причиною збоїв також може стати природне зношення елементів, використання в ремонті деталей сумнівної якості, а також обслуговування машини некваліфікованими майстрами.

Причина, яка безпосередньо залежить від водія – це манера водіння. Спортивний і агресивний стиль приносять задоволення, але вони згубні для коробки передач – як для механіки, так і для автомата.

Правила, які зберігають КПП і зчеплення в робочому стані

Фото Проблемы с механической КПП

Кілька рекомендацій, які захищають вас від неприємностей з коробкою.

Перше правило – правильне перемикання передач. А саме – з вижимом педалі зчеплення «до підлоги». Перемикання передач робіть плавно, з паузою між перемиканнями.

  • Друге, про що треба пам’ятати – їздити на передачі, яка відповідає швидкості. Тоді машина їде легко, без «напрягу». Досвідчений водій відчуває двигун і не допускає «перегазування». Пам’ятайте також, що четверта (пряма) передача сприяє найменшому зносу деталей.
  • Третє – перемикання на знижені передачі варто проводити при зниженій швидкості, щоб зменшувати навантаження на двигун і деталі самої коробки.
  • Четверте – навіть при русі на мінімальній швидкості не можна вмикати задню передачу, щоб уникнути пошкодження КПП. Перемикання тільки через нейтралку.
  • Про п’яте правило знають не всі водії – при мінусових температурах не можна залишати на стоянці авто з ввімкненою передачею. Це призводить до змерзання кільця синхронізатора і при подальшому пуску двигуна навіть з вимкненою передачею машина може покотитися.

Тепер щодо техобслуговування:

  • після тривалих поїздок оглядайте коробку – чи не тече масло (в області заливної і зливної пробки, по периметру з’єднання коробки з двигуном, між картером і кришкою або на фланці вихідного карданного валу);
  • постійно контролюйте рівень масла в коробці, при необхідності – доливайте, а після рекомендованого в техдокументації пробігу – повністю замінюйте;
  • заливайте те масло, яке рекомендують виробники автомобіля, а щоб уникнути інтенсивного зносу деталей, не змішуйте різні марки доливаючи.

Як діагностувати проблеми з автоматичною КПП?

Фото Как диагностировать проблемы с автоматической КПП

В автоматичній коробці, в порівнянні з механікою, складніше визначити поломку. Але її перевага – деякі несправності визначаються завдяки бортовому комп’ютеру. Наприклад, про нестачу масла, перегрів коробки, недостатній тиск в системі, вихід з ладу певних датчиків та проблеми з перемиканням режимів їзди ви дізнаєтеся з панелі.

Перерахуємо найпоширеніші труднощі з АКПП та причини їх виникнення:

Задня передача не вмикається

Крім задньої можуть не вмикатися третя і четверта – це значить, що у вас проблеми з фрикційним диском, поршневим манжетом або масляним ущільнювачем муфтового кільця.

Якщо вмикається тільки задня, перша і друга передачі – може бути забруднений клапан в гідравлічному блоці.

Важіль встановлений, але передача не вмикається

Якщо періодично чуєте в коробці хрускіт при вмиканні передач, і на це не звертаєте увагу – через деякий час передача просто не зможе ввімкнутися. Причиною може бути низький рівень трансмісійної рідини, потрібне регулювання тросового приводу або приводу вимикання зчеплення.

Рух в положенні N

Може бути, якщо виникають проблеми з регулюванням тросу, “заїдає” поршень одної з муфт чи окремі фрикційні диски “зварились” між собою.

Пробуксовка на швидкості

Якщо ви помічаєте, що в момент руху при підвищенні оборотів швидкість не збільшується – варто звернути увагу на фрикційні диски. Вони можуть бути зношені. Інші причини даної несправності – проблема з гідроблоком або масляним насосом.

Якщо пробуксовка відбувається при переключенні передач – дуже забруднений масляний фільтр чи кількість масла в коробці низьке. Якщо має місце пробуксовка, а при переключенні передач машина смикається – несправна муфта.

Запах гару

З’являється відразу після зупинки або під час руху. Причиною, як правило, є перегрів трансмісійної рідини, її недостатня кількість або її погана якість. Щоб змінити ситуацію – необхідно замінити рідину. У більш складних випадках знадобиться ремонт для усунення протікання.

При русі передачі не перемикаються

Якщо ви давите на газ, чуєте збільшення оборотів, а швидкість залишається незмінною і автомобіль не прискорюється – шукати причину потрібно в роботі клапанів, соленоїдів або муфти. Але іноді причиною може бути і дефект в інших, суміжних агрегатах.

Не усуваючи вчасно цю поломку, ви ризикуєте дізнатися, як різко збільшується швидкість і навіть зможете «наздогнати» в потоці інший автомобіль.

Сторонні звуки в АКПП

На жаль, на автоматичній коробці звуки під час руху з’являються, коли вже пошкодження коробки є. З’являється «виючий» звук під час руху, може бути невеликий скрегіт металу.

Але уважний водій, помічаючи найменші зміни в роботі, задається питанням «Що не так?» і приїжджає на техогляд та діагностику. Тоді фінансові вкладення можна мінімізувати і зберегти оригінальну коробку якомога довше.

Фото Признаки неисправности автоматической КПП

Поштовхи в процесі перемикання передач

Швидше за все, проблеми з гідроблоком: може вже відпрацювала своє рідина ATF, може засмітилися канали чи причиною став знос на пластині. Проявляється найчастіше, якщо машина починає рух без прогріву. Потрібно замінити деякі деталі гідроблоку або його повністю.

Збої в апаратній або програмній частині блоку

Поломка блоку керування відбувається досить рідко. При цьому агрегат не може вибрати оптимальний режим роботи коробки і моменти обертання для перемикання між передачами. Якщо не звертати увагу на поломку, може включатися аварійний режим і блокуватися робота всієї трансмісії. Вихід – ремонт ЕБУ, але частіше потрібна повна заміна разом зі шлейфами.

Металева стружка в маслі, вібрація

Ці симптоми характерні для поломки гідротрансформатора. При цьому знижується динаміка автомобіля, з’являються додатково звуки скреготу і стуку. Своєчасний ремонт набагато дешевший ремонту гідроблоку і виконується на спеціалізованих СТО.

Як уникнути проблем з АКПП?

Щоб коробка автомат прослужила вам довше дотримуйтесь правил:

  • Змазуйте деталі перед початком руху. А це означає, що потрібно повноцінно прогріти автомобіль.
  • В залежності від пробігу і згідно з регламентом в техдокументації робіть заміну рідин.
  • Ваша манера їзди безпосередньо впливає на знос і умови експлуатації деталей і вузлів. Тому не використовуйте агресивний стиль водіння.
  • Витратні матеріали, рекомендовані виробником продовжують життя вашої коробки, а отже, мінімізують фінансові вкладення в автомобіль. Тому не нехтуйте вказівками – заливайте масло та рідини перевірених ТМ.
  • Періодично проходьте техобслуговування. Навіть незважаючи на те, що в нашій країні воно необов’язкове згідно законодавства. Тому що це ваша безпека на дорозі, а також витрачені на більш складний ремонт гроші.

Замість підсумків

Несправності коробок передач виникають не тільки з перерахованих причин. Має значення стан суміжних вузлів трансмісії, періодичність техобслуговування, вік автомобіля і т.д. Але для професіоналів ці завдання можуть бути вирішені.

Щоб бути впевненим у тому, що на дорозі ви не піддаєтеся ризику – оперативно реагуйте на перші ознаки нетипової роботи, не застосовуйте агресивний стиль їзди та вчасно обслуговуйте авто. Чим швидше ви виправили несправності на початковій стадії, тим дешевше вам обходиться ремонт і тим довше служить коробка передач.

Майстри Автостейт готові допомогти вам з діагностикою та ремонтом коробки передач і кожного вузла будь-якої системи автомобіля. Є терміновий ремонт. А при замовленні послуг на сайті – знижка 5% на будь-які види робіт. Телефонуйте:

(097) 745 45 19
(095) 745 45 19
(093) 745 45 19