Щоб двигун працював як годинник, ви на дорозі відчували себе безпечно і не знали, що таке капремонт – потрібно періодично міняти масло. Тому що навіть саме якісне мастило з часом втрачає свої характеристики, змушуючи силовий агрегат працювати «на знос».

Чисте масло охолоджує, змащує деталі і вузли, видаляє бруд в двигуні. Властивості масла змінюються через нагрівання, підвищені навантаження та окислення присадок, які входять до його складу. Сажа, змішуючись з частинками металу, не дає маслу справлятися зі своїми функціями.

Як визначити, що треба замінити масло?

Чіткого визначення, коли потрібно міняти масло, не існує. На необхідність його міняти впливає безліч факторів: марка автомобіля, його стан, періодичність техобслуговування, якість палива, кліматичні умови і навіть забрудненість навколишнього середовища. Але є ознаки, які точно не можна ігнорувати.

Для автомобілів як з механікою, так і автоматичною КПП на необхідність міняти масло в першу чергу вказує кілометраж. Для кожної моделі в технічній документації вказується кількість пройдених кілометрів, після якого потрібна заміна.

Але дане число розраховане на середньостатистичні показники. Якщо ж враховувати спортивну і агресивну їзду, часті пробки на дорогах, невисока якість масла і низькі температури – двигун працює в іншому режимі. Тому майстри часто радять зменшувати цю цифру в 1,5-2 рази. Наприклад, якщо в техпаспорті вказана цифра 15-20 тис. км – заміну масла варто робити на 10-14 тисячі.

Другий показник заміни – відпрацьоване масло стає темного кольору. Це можна побачити на щупі, без майстрів і станцій техобслуговування. Або провести достід власноруч: капнути масло на аркуш паперу і оцінити розводи плями. Наводимо порівняльну таблицю, якою часто користуються, щоб визначити, чи вже час?

Фото Круги вокруг пятна на листе бумаги отработанного масла автомобиля

На те, що масло відпрацьоване, можуть також вказувати деякі непрямі ознаки, які водій може побачити і почути під час руху.

Наприклад, для коробки автомат – може з’явитися запах гару, нерівно перемикаються передачі або з’являються інші проблеми в роботі АКПП. Також у відпрацьованому маслі з’являються бульбашки або піна. Остання ознака може говорити про те, що масло не підходить для автомобіля або в систему потрапило повітря.

Що стосується механічної коробки. Міняти потрібно, коли з’явився шум під час поїздки, який посилюється при перемиканні передач, не вимикаються або не включаються передачі, з корпусу КПП виливаються масла або передачі самі по собі вимикаються.

Замінювати масло точно треба частіше, якщо силовий агрегат піддається постійним високим навантаженням, автомобіль часто стоїть в “тягнучках”, двигун часто запускається і зупиняється – до 30 хвилин. А також, якщо машина експлуатується в умовах підвищеного забруднення атмосфери.

Як обирати нове масло?

Виробник автомобіля найкраще знає, який тип масла підходить для двигуна кожної моделі. В інструкції з експлуатації крім типу масла, також вказуються необхідний обсяг і допустимі альтернативні варіанти.

На багатьох сайтах виробників є конфігуратори, які дозволяють по марці, моделі та року випуску автомобіля вибрати оптимальні варіанти.

Третє – потрібно самому вивчити етикетку на каністрі. Який це вид масла:

  • Мінеральні масла – найдешевші. Їх отримують з нафтопродуктів. Містять багато домішок. Розраховані на спецтехніку і вантажівки, які не вимагають високої якості.
  • Напівсинтетичні – мінеральна основа з високим ступенем очищення. Цілий набір присадок забезпечує їм хороші експлуатаційні характеристики і в’язкість при мінусових температурах.
  • Синтетичні – з синтезованою основою на 100%. Теж мають велику кількість добавок. Синтетичні масла мають високу стабільність властивостей навіть при максимальних термінах експлуатації. Найчастіше використовуються для спортивних автомобілів та агресивного стилю їзди.

Фото Экологичность и эксплуатационные характеристики масла для двигателя авто

Визначитися, яка потрібна в’язкість. Є літні, зимові та всесезонні масла. Для визначення в’язкості існує міжнародна класифікація SAE. Наприклад: 5W-30, де W – вказує на можливість використання взимку, цифри – показники низьких і високих температур.

Читайте також міжнародне маркування. Всі масла діляться на бензинові (позначаються літерою S) і дизельні (C).

Кожному маслу також присвоюється літера, в залежності від наявності в ньому присадок. Чим ближче буква до кінця алфавіту – тим масло екологічніше і з кращими експлуатаційними характеристиками. Актуальні сучасні масла – SJ-SN (бензинові), CH-CK (дизельні).

Резюмуємо. Вибираючи масло, найкраще орієнтуватися на рекомендації виробника двигуна. При цьому, брати до уваги кліматичні умови, в яких експлуатується машина, рік випуску та періодичність ТО.

Що потрібно для заміни масла?

Щоб поміняти масло самостійно, потрібно:

  • ріжкові ключі;
  • ключ для демонтажу масляного фільтра;
  • ємність для зливу масла;
  • нове масло;
  • новий фільтр або фільтруючий елемент;
  • лійка;
  • мідна чи алюмінієва шайба;
  • ганчір’я.

Ну і звичайно, вибрати спосіб, за допомогою якого ви будете діяти.

Як замінити масло самостійно: 2 способи

Фото Масло на щупе - нужно ли менять?

1 спосіб заміни масла двигуна – класичний

  1. Встановити автомобіль на ідеально рівну поверхню. Повинен бути доступ до підйомника, естакади або оглядової ями.
  2. Включити режим паркінгу або ручне гальмо для фіксації в одному положенні.
  3. Прогріти двигун, щоб спровокувати збовтування осаду і збільшити плинність масла.
  4. Якщо є захисні панелі, зняти їх, щоб відкрити доступ до піддону картера. Якщо є віконце для доступу до пробки – перейти до наступного кроку.
  5. Підставити піддон для зливу відпрацьованого масла.
  6. Відкрутити зливну пробку. Без особливих зусиль, щоб не зламати картер.
  7. Відкрутити кришку заливної горловини, щоб уникнути вакууму.
  8. Відкручуючи останній виток, різко прибрати кришку, щоб уникнути розбризкування. Попередньо захистите себе, одягнувши рукавички і окуляри. Злити масло. Знадобиться 10-15 хвилин.
  9. Поки масло зливається в ємність – потрібно зняти фільтр. Існує два види фільтрів: одноразові в окремому корпусі та в багаторазовому корпусі зі змінними фільтруючими елементами. Останні знаходяться під кришкою корпуса фільтра, знімають їх за допомогою гайкового ключа. Одноразові – відкручуються проти годинникової стрілки.
  10. На корпусному фільтрі потрібно стерти старе мастило і нанести свіже. Для змінного фільтра потрібне очищення старого масла тканиною, установка нової деталі та прокладки.
  11. Якщо встановлена ​​мідна або алюмінієва шайба на зливний пробці – її потрібно замінити на нову, щоб масло не текло.
  12. Тепер вкрутіть пробку в піддон і заверніть за годинниковою стрілкою. Без особливих зусиль затягніть деталь за допомогою ключа.
  13. Через заливну горловину залити вказану в техпаспорті кількість масла через лійку.
  14. Обов’язково треба перевірити рівень залитого масла. Для цього на кілька секунд запускають двигун. Після того, як гасне індикатор низького тиску масла на приладовій панелі, заглушити двигун. Через кілька хвилин за допомогою щупа перевірити рівень масла. Правильно, коли його рівень – посередині між ризиками min і max.
  15. Якщо є патьоки на зливний пробці, потрібно ще трохи її підтягнути.

2 спосіб заміни масла – експрес-метод або вакуумним насосом

В цьому випадку відпрацьовану рідину відкачують через заливний отвір автономним масляним насосом. Фото Вакуумный насос для замены масла в двигателе автомобиля

Спосіб, яким часто користуються співробітники СТО. При цьому економиться час, не потрібно встановлювати автомобіль на яму і частково розбирати мотор.

У кожному з методів є свої плюси і мінуси:

При класичній заміні масла потрібна естакада, яма або підйомник. Обов’язковий прогрів двигуна. Процес вимагає досить великої кількості часу, матеріалів та підготовки.

Потрібна акуратність, щоб не обпектися маслом. Часто потрібно зняття захисту картера. З плюсів – кожен раз знімаючи зливну пробку ви будете впевнені, що з часом вона не прикипить. Кожен раз ви міняєте ущільнювальну прокладку і герметичність точно залишається на висоті.

Заміна вакуумним способом проводиться швидко і, як то кажуть, «без пилу і бруду» – чиста робота. Не потрібно шукати місце і пристосовуватися. Не потрібні конкретні ключі для відкручування пробки. Мінуси експрес-методу – не відкручується пробка, не змінюються ущільнювачі, потрібен вакуумний апарат, не зливається весь густий осад з піддону і ще при ненадійному кріпленні, насадка іноді просто падає в картер.

Варто зазначити, що жоден з описаних способів не гарантує 100% -ве видалення всього відпрацьованого масла. І найякіснішою заміною є тільки повне розбирання силового агрегату і промивка. Але практикують її тільки у випадках, коли двигуну потрібен серйозний ремонт.

Основні помилки та проблеми після заміни масла

Водії, та й деякі майстри припускаються помилок або дають не зовсім точні поради по заміні масла. Ось найпоширеніші помилки:

  • При заміні масла рівнятися точно на вказаний виробником кілометраж. Деякі автомобілі не проїжджають 5-7 тисяч км навіть за рік – але масло хоча б раз на рік потрібно міняти. Крім того, мають значення заміські дороги, по яких ви їздите, не надто якісні масла на нашому ринку, які втрачають заявлені властивості раніше, ніж за інструкцією.
  • Друга помилка – перелив. При надмірній кількості, масло потрапляє на ті механізми і вузли, на яких їх бути не повинно. В результаті посилюється нагар в циліндрах, збільшується витрата пального, з’являються інші проблеми.
  • Третє – недолив. В результаті двигун працює частково «насуху», а це значить, що прискорюється зношуваність. Крім того, деталі банально нагріваються і весь двигун перегрівається.
  • Долив замість заміни масла. Доливати можна, але не завжди. Наприклад, у випадках, коли деякі моделі при великому пробігу і солідній зношуваності значно збільшують витрата мастила. Або деякі виробники рекомендують машині з конвеєра потроху підливати масла. При цьому все одно повинна бути заміна згідно техдокументації кожні 5-10-15 тисяч кілометрів. Якщо постійно тільки доливати масло – масляний фільтр не справляється з очищенням, та й сам не змінюється. Нове масло змішується з відпрацьованим, відразу забруднюється і втрачає свої властивості. Все це призводить до повільного «вмирання» силового агрегату.
  • П’ята помилка, яку іноді допускають недосвідчені водії – змішування масел різного типу. Категорично забороняється змішувати мінеральне і синтетичне, масло для дизельних двигунів з маслом для бензинових агрегатів. При змішуванні отримуються невідомі сполуки, які можуть давати несподівані реакції в роботі двигуна.

Також, якщо масляний фільтр неправильно замінений – масло буде текти з-під кришки. Це можливо, коли фільтр недостатньо “затягнути” або навпаки, велике зусилля при закручуванні призводить до розриву ущільнювача.

Наостанок, ще раз підкреслимо: часта заміна масла збільшує термін служби двигуна. Бережіть його і поїздки будуть приносити вам тільки позитивні емоції.

Якщо у вас виникають питання по темі заміни масла – звертайтеся в наш сервісний центр.

Ми в Києві, на лівому березі. Карта заїзду з боку Борисполя, Ленінградської площі і ЖК Комфорт Таун – на сторінці.