Технічне обслуговування автомобіля – це перелік обов’язкових дій, які попереждують знос деталей або розлад в роботі будь-якої з систем автомобіля. Головне завдання ТО – дати вам впевненість в тому, що з машиною все гаразд. Тому що, наприклад:

  • не замінили вчасно масло – ресурс двигуна зменшується в рази;
  • не замінили гальмівну рідину – отримаєте небажану вологість та іржу в циліндрах;
  • їздите зі зношеним повітряним фільтром – збільшите витрату пального, а циліндро-поршнева група через пил теж швидше вийде з ладу;
  • як іздите на відпрацьованих свічках – аналогічно «потрапляєте» на більші витрати палива;
  • невчасно зробили регулювання клапанів – це загрожує прогоранням сідла клапана і т.д.

Список можна продовжувати на кілька сторінок. Але своєчасне ТО мінімізує всі ці ремонтні роботи в майбутньому, а відповідно і ваші витрати.

Чому потрібно вчасно проходити ТО?

Огляд транспортних засобів та своєчасна заміна рідин і деталей запобігають неполадкам та продовжують термін служби всіх систем і вузлів. Це аксіома, яка не потребує доказів.

Другий привід вчасно проходити ТО – втрата гарантійного обслуговування нових автомобілів. І хоча деякі автолюбителі вважають, що з новою машиною все добре – і так все чітко працює, в житті відбувається по-іншому. Є багато випадків, коли власники, які вчасно проконтролювали машину, уникли серйозних поломок, і в результаті – дорогих ремонтів. І навпаки, при ігноруванні технічного обслуговування, нові машини починають вимагати постійних ремонтів або взагалі стають витратним матеріалом.

Коли потрібно проводити техобслуговування автомобіля?

Головна відповідь на багато питань з діагностики та заміни витратних матеріалів – в технічній документації до автомобіля. Там є конкретні терміни, зазначені виробником: періодичність заміни масел, рідин, свічок запалювання, гальмівних колодок, ременя або ланцюга ГРМ тощо.

Якщо ж автомобіль не новий, або ви помічаєте будь-яке порушення в роботі – потрібно дивитися по конкретній ситуації самому або звертатися до фахівців. Але є види ТО, що не залежать від пробігу автомобіля і його стану. В першу чергу – це огляд кожен день.

Щоденне ТО. Включає контроль датчиків, рівня гальмівної рідини і масла, справність рульового керування, справність фар. Щоб якомога довше не іржавів кузов – регулярно робіть комплексну мийку, особливо при контакті з зимовими сольовими сумішами. Періодично використовуйте захисне полірування.

Обслуговування нового автомобіля (перше ТО). Перші перевірки стану вузлів і агрегатів несуть превентивний (запобіжний) характер. А перевірка у офіційного дилера зобов’язує робити огляд, щоб не втратити гарантію. Навіть якщо не треба ремонтувати автомобіль, замінювати рідини або усувати несправності, на цьому етапі бажано включити кріпильні роботи, очищення і змащення, повний контроль і діагностику систем автомобіля, регулювання обладнання. Таким чином, діагностика і контроль електроніки майстром допомагає уникнути неприємних сюрпризів. Наприклад, таких, які в майбутньому призводять до збільшення витрати палива або рівня забруднення навколишнього середовища.

Другий техогляд автомобіля. На цьому етапі мета аналогічна першому огляду. Але з більшою ретельністю знімається і розбирається більша кількість елементів та вузлів. Підключається спеціальне обладнання для діагностики та регулювання.

Сезонне ТО. До нових погодних умов теж треба готуватися: як до роботи в спеку, так і при мінусових температурах з мокрою, слизькою дорогою.

При низьких температурах масло і рідини змінюють властивості, тому в зимовий період використовуються «незамерзайки». Що стосується літнього і зимового масел з різною в’язкістю і стійкістю до перегріву – зараз зникла необхідність міняти мастило по сезону. Сучасні масла всесезонні. Але на вибір масла може впливати стан двигуна і пробіг автомобіля. Детальніше про масла дивіться в матеріалі «Як і коли міняти масло»

Окремо приділимо увагу питанню зимової гуми. Незважаючи на те, що в умовах помірного клімату, ми часто використовуємо всесезонну, все ж варто пам’ятати, що навіть при температурі -1 -5 кірка льоду на дорожньому покритті утворюється. І щоб не стати одним з водіїв колони, які стоять і не рухаються по дзеркальній поверхні, потрібне хороше зимове «взуття». Також існують спеціальні шиповані накладки на шини, які запобігають пробуксовуванню.

Тепер про зміну температурного режиму від холодного до гарячого. Зимова гума на гарячому асфальті збільшує гальмівний шлях, гірше відгукується на команди водія. Малюнок зимового протектора, розрахований на зчеплення зі снігом, гірше тримається за дорогу (з’являється «ефект спливання» на воді). Крім того, на поворотах гума підламується, а шиповане покриття швидше стирається. Тому краще вчасно дорожчу зимову гуму змінити на літню.

ТО в Україні не обов’язкове, але як на це «дивиться» ваш автомобіль?

Держава не примушує власників авто проходити плановий огляд. Але це поки що. З 2021 року відповідно до нової законодавчої бази, всі автомобілі повинні будуть 1 раз в рік і частіше (залежить від виду автомобіля) проходити техогляд в сервіс-центрах, які мають спеціальні дозволи та досвід роботи. За непроходження обіцяють штрафи від 3400 грн. до 17400 грн.

Але питання ж в іншому: кому важливіше їздити на справній машині, відчувати себе на дорозі в безпеці і не думати про дорогі ремонти. Звичайно, це потрібно в першу чергу вам і вашому помічникові на колесах. Тому, не відкладайте технічне обслуговування, бережіть свої нерви і тримайте всі системи автомобіля в «бойовій готовності».

А майстри «Астостейт» допоможуть вам з оглядом, діагностикою та ремонтом на професійному обладнанні.

Телефонуйте, записуйтеся на ТО прямо зараз:

(097) 745 45 19
(095) 745 45 19
(093) 745 45 19