Багато водіїв говорять про те, що сучасні автомобілі виготовляють з «фольги», а от раніше метал був набагато міцнішим і машини були надійнішими…

З точки зору законів фізики

При зіткненні сучасного автомобіля та старої марки як правило, кузовних ушкоджень у останньої набагато менше або вони незначні. Але за статистикою (про це – далі) кількість загиблих людей у ​​ДТП більше таких, які були за кермом старих автівок.

Це пояснюється законом збереження енергії та імпульсу, пружні та непружні удари. При непружному ударі за умови взаємодії тіл механічна енергія не зберігається, а частково або повністю переходить у внутрішню енергію. Таким чином потужність удару передається пасажирам.

У сучасному виробництві автомобілів існує поняття «зони програмованої деформації». Нові автомобілі дуже стискаються в аваріях не тому, що виробники економлять на металі, а тому, що більш тонкий метал необхідний для “гасіння” сили удару за допомогою деформації.

Проектуючи силовий каркас машини, інженери, щоб забезпечити високу жорсткість в певних місцях, а в інших допустити деформацію – використовують сталь різних марок.

Таким чином при лобовому зіткненні лонжерони машини стискаються, мотор опускається під днище, а салон менше схильний до краху. Формується так званий кокон безпеки. При стисненні метал гасить силу удару. Крім того, при зіткненні підвищують безпеку пасажира подушки та ремені безпеки.

Приклади, краш-тести

Є досить краш-тестів, де зіштовхують сучасні моделі і зовсім нові, без пробігу марки авто, вироблені 15-25 років тому. Одного і того ж виробника.

Як приклад подивіться краш-тест сучасного Nissan Versa і моделі Nissan Tsuru (модернізований седан Sentra 1990 року, який ще донедавна випускали в Мексиці). У випробуванні бачимо, що нова машина що бере на себе більший удар, при цьому пасажир страждає менше.

Ще приклад краш-тесту: порівняли дві моделі Toyota Corolla 1998 року і сучасну Corolla. Швидкість автомобілів була 64 км/год. Результати оцініть самі.

Статистика смертності в ДТП (США)

Американська національна адміністрація безпеки дорожнього руху представила статистику по смертельних випадках на шосе. Автомобілі, які стали учасниками ДТП розподілили по роках випуску.

Виявилося, що смертність в автомобілях виробництва до 1984 року становить 55%, а в машинах, виготовлених в 2013-2017 – ризик становить 26%. Виходить, що за останні три десятки років автомобілі стали в 2 рази безпечнішими.