Підрахунок за вартістю палива однозначно показує, що газобалонне обладнання вигідне. Але чи все так просто? Перерахую недоліки і витрати власників автомобілів з ГБО.

Установка

Встановлювати ГБО краще на спеціалізованих станціях. Ціна установки в залежності від країни виробника (Польща, Голландія або Італія) і двигуна становить від 8 до 30 тисяч гривень. Польське обладнання доступніше за ціною, але якість нижча ніж у голандського чи італійського.

Також потрібно буде заплатити за роботу сервіс-центру – безпосереднє встановлення системи в ваш автомобіль.

Реєстрація в МВС

Після установки необхідна офіційна реєстрація в сервісному центрі МВС. І якщо раніше процедура коштувала 500-600 грн., з 2020 року ціни «виросли» до 2500-3000. У зв’язку з цим за січень 2020 кількість реєстрацій автомобілів, в порівнянні з аналогічним періодом 2019, знизилося в 10 разів.

Крім того, в Україні підвищився контроль за якістю і безпекою встановленого ГБО – почався перехід тіньового ринку установок в законний.

Обслуговування

Автомобіль з газовим обладнанням вимагає специфічного обслуговування. Наприклад, через кожні 10 тис. км пробігу необхідна заміна фільтра. Кожні 60-100 тис. км – заміна гумових діафрагм в редукторі. При заміні газового фільтра потрібно регулювати систему. Можуть з’явитися й інші приховані витрати.

Пропанові балони обов’язково потрібно перевіряти раз на 2 роки, метанові – в залежності від матеріалу корпусу (раз на 3 чи 5 років).

Втрата гарантійного обслуговування

Автомобіль з ГБО втрачає гарантію на деякі вузли та агрегати. Тому якщо навіть автомобіль знаходиться на гарантії, а ви вирішили встановити ГБО – доведеться оплачувати ремонт з власної кишені.

До мінусів також варто віднести зменшення багажника, збільшення ваги автомобіля приблизно на 50 кг і складності з подальшим продажем. Крім того, після тривалої їзди на ГБО, автомобіль, який переходить назад на бензин – втрачає тягу. Адаптація проходить після пробігу декількох сотень кілометрів.

Ще існує питання якості газу. Чистота марки газу визначається кількістю ненасичених вуглеводів. Згідно з європейським стандартом EN 589-2008 їх повинно бути менше 1,6%. Але реальний показник на деяких заправках України становить до 10%. А наявність цих речовин призводить до накопичення залишку в балоні, засмічення фільтрів і несправності паливної системи в цілому.

Якщо дивитися з точки зору вигоди – реальна економія буде при великих пробігах. Наприклад, якщо ви багато подорожуєте або щодня долаєте кілька десятків кілометрів на роботу.

Звичайно, на обслуговування автомобілів без ГБО теж потрібні круглі суми, але ж мова йшла про економію. Сподіваюся, стаття була корисною.

Якщо у вас є питання по матеріалу або загалом по автомобільній тематиці – звертайтеся по в наш сервісний центр. За телефоном чи адресою: Київ, вул. Фанерна, 4.