Після деякого часу використання машини її металеві частини можуть постраждати через корозійних процесів, оскільки на їх поверхню впливатиме вода, повітря і інші речовини. Що таке корозія? Чому вона впливає на метал? Як убезпечити свій автомобіль від корозії? Чому з’являється корозія автомобільного кузова? Відповіді на ці питання ви знайдете в нашій статті.

Що таке корозія автомобільного кузова?

 

Корозія це складний і тривалий процес, але навіть без особливих знань в хімії ви зможете розібратися в причинах її появи. Звичайна людина розуміє це наступним чином: корозія перетворює залізо в іржу. Відзначимо, що для початку процесу повинні бути присутніми два важливих компоненти: вода і кисень. Ми всі розуміємо, що в атмосфері цих речовин багато, а ізолювати метал від них неможливо.

захист кузова автомобіля від корозії фотографія

Швидкість протікання корозії може залежати від багатьох обставин. До їх числа входить потрапляння солі на поверхню, оскільки в ній містяться іони хлору. Це дуже потужний підсилювач корозії, а в зимовий період наші дороги посипані цією речовиною, оскільки так нас захищають від ковзань. Стає ясно, чому в Україні ця проблема настільки актуальна для кожного власника автомобіля.

Прискорити корозійний процес також може зростання вологості і температури, це в свою чергу буде впливати на обмеження функціонування вихлопної системи або моторного відсіку.

Проблема антикорозійного захисту автомобілів також хвилює скандинавських автомобілістів. Як відомо, в цих країнах зима також триває тривалий час. Швидше за все, саме через це Швеція стала законодавцем в цьому питанні.

Корозія металу привернула увагу дослідників після того, як цей матеріал почали використовувати для виробництва транспортних засобів. У першій третині 20 століття автомобільна промисловість почала розвиток в дуже активному форматі. У той час формувалися перші компанії, які займалися цим питанням. За минулі майже сто років фахівці змогли розробити широкий спектр антикорозійних матеріалів. Склади, покликані зупинити корозію, розробляються вже багато років і змогли досягти висот у функціональності і виконанні свого завдання.

Особливості корозії для автомобільного транспорту

 

Корозія автомобільного кузова має безліч особливостей. Оскільки різні його ділянки працюють в різних умовах під час експлуатації, вплив корозії на них також різний. Одним з найбільш вразливих місць вважаються зварні шви, які дозволяють конструкції зберегти відповідну форму. Найчастіше іржа з’являється саме тут. Чому так трапляється? У місцях зварювання є мікротріщини, вони легко заповнюються водою. Основну роль в процесі щілинної корозії грають вібрації машини під час переміщення і перепад температур, який може спостерігатися в зимовий час. Коли настають морози, волога перетворюється на лід, що істотно збільшує щілину. Таким чином, в майбутньому вона буде заповнюватися ще більшою кількістю води, а після замерзання більше розширить щілину. Такий циклічний процес в результаті призведе до досить серйозних наслідків.

Автомобільний кузов має багато внутрішніх порожнин, які приховані від очей автомобіліста. Проблеми в цих місцях дуже важко помітити, а на додаток вони дуже погано провітрюються. Згубні для металу речовини накопичуються і утворюють зону з підвищеною вологістю. Корозія тут проходить швидко і зовсім непомітно.

Другим за рівнем вразливості є поверхня днища. Ця частина постійно стикається з щебенем і піском, водою і сіллю, які летять з-під коліс під час пересування. Вихлопна система і двигун також можуть вплинути на появу іржі на кузові автомобіля, оскільки вони пов’язані з підвищенням температури.

Як ми розуміємо, автомобіль легко піддається впливу процесу корозії, а різні його компоненти потребують індивідуального підходу до захисту.

Антикорозійний захист від виробників

 

Деякі власники іномарок вважають, що їх машині не потрібна додаткова антикорозійна обробка, оскільки виробник вже подбав про це. Якщо ж кузов оцинкований, тоді переконання ще більше міцніє. Але в реальному житті все не так просто.

Оцинкування це не єдиний спосіб для захисту від корозії кузова. Можна використовувати багато різних дієвих методів. Виробники автомобілів в країнах СНД, як правило, використовують для цієї мети анафорезний метод. У розвинених країнах він вже не використовується, оскільки продемонстрував досить низькі показники стійкості до корозійних процесів.

Більш ефективним на сьогодні можна назвати катафорезного метод, але все ж без додаткової обробки такі кузова можуть швидко здаватися перед натиском іржі.

способи для захисту від корозії кузова автомобіля фотографія

Найефективнішим способом захисту від виробників є оцинковка кузова автомобіля. Після нанесення цинкового покриття в 6-9 мкм перші ознаки корозії з’являються через 9 місяців або рік. Чим більше покриття, тим більш надійна захист. Відзначимо, що цей спосіб не сильно впливає на збільшення витрати палива.

Як довго оцинковані кузова можуть не іржавіти? Це залежить від товщини покриття, його типу і наявності пошкоджень під час усунення пошкоджень зварюванням. Після точкового зварювання шар цинку згорає і утворюється гальванічний елемент з цинком. Останнє може вплинути на швидкість появи іржі. Таким чином, оцинковані кузова після декількох років експлуатації також піддаються корозії, якщо не використовувати додаткову підтримку.

Журнал «Vi Bilagare» провів експеримент, в якому взяли участь більше сотні автомобілів молодше 1998 року випуску. Основна маса виробників отримала погану оцінку за антикорозійне покриття від експертів, але були машини, які витримали випробування. Як бачимо, купуючи престижну іномарку теж потрібно задуматися про додаткову антикорозійного захисту. Відзначимо, що відшкодувати збиток від корозії від виробника практично не можливо, відсоток виграних справ досягає лише 1%. Схожа ситуація і зі страховими компаніями, вони взагалі не відшкодовують вартість ремонту такого типу пошкоджень.
Експерти Інституту корозії стверджують, що сліди корозії можна знайти на будь-якій машині після 3 років експлуатації. Так що оптимізм в питанні пошуку нержавіючого автомобіля сьогодні повинен пропасти.

Методи захисту від корозії

 

Плівки

Сьогодні сервісні центри пропонують послугу покриття корпусу автомобіля захисною плівкою, вона прозора і практично не помітна. З її допомогою можна захистити будь-який елемент кузова, часто її використовують тільки для частин, які найбільш піддаються пошкоджень. Служить плівка від двох до трьох років.

Мастики відносяться до пасивних способів захисту, вони використовуються для днища кузова. Їх виробляють на основі смоляний, бітумної або каучуковій основі і доповнюють різними маслами, графіту або волокнистими речовинами. Мастики наносять на днище кузова попередньо обробленого антикорозійним засобом.

Електрохімічний захист

Особливою електрохімічної захистом вважають Катона метод. Він ґрунтується на накладення катодного електрода або катодного струму. Сенс в тому, що катод захистить анод (кузов) від корозії. Більш активні метали, наприклад, хром, магній, алюміній, можуть захистити кузов.

корозія кузова автомобіля фотографіяЗахист такого типу складається з цинкової плати і електричного блоку. Останній потрібно заземлювати і приєднати до кузова і двигуна. За допомогою цього методу можна захистити машину від корозії навіть коли вона стоїть під відкритим небом. Такий тип захисту уповільнює процес корозії майже в 99% випадках. Ви зможете захистити автомобіль на період десяти років. Є багато компаній, які надають такі пристрої з гарантією. Відзначимо, що вони не будуть створювати перешкод при прослуховуванні радіо.

Перевагою електронного методу є те, що на відміну від мастик він не потребує щорічного поновлення. Таким чином, ви абсолютно виключіть вплив погодних умов на кузов. Відзначимо, що її можна поєднувати з будь-мастикою або антикорозійним засобом.

Звичайна і фосфатна ґрунтовка

Одним з поширених способів захисту кузова від корозії є використання грунтовки, яку наносять на метал перед лакофарбовим покриттям. Даний шар дозволяє отримати надійне зчеплення заліза і фарби. Це покриття виконує роль бар’єру, що захищає сталь від вологи і кисню. Недоліком є короткочасність дії методу. Фосфатні грунтовки ізолюють поверхню більш ефективно. Оксидна плівка має кращі характеристики захисту і дозволяє знизити корозійну активність металу.

Лакофарбове покриття

Цей матеріал повинен виконувати багато функцій, що вимагає притримування безлічі характеристик. Він повинен бути міцним, стійким до ультрафіолету, мати гарну адгезію до грунтовки і не стиратися. Також позитивними показниками є екологічність і технологічність. Лакофарбове покриття суттєво впливає і на зовнішній вигляд автомобіля. Якщо ви продаєте або купуєте машину, тоді це питання буде першим, на який звертається увага.

Бар’єрний захист

Оскільки кузов завжди підпадає під вплив механічних пошкоджень, фарбування і видалення сколів це незамінний процес. Повірте, попередити проблему буде набагато дешевше, ніж усунути наслідки. Для цього також можна використовувати так звані бар’єри. Ними можуть служити підкрилки, пластикові локери та інше.

Звичайно, існують виробники, які комплектують свої машини всім необхідним для такого типу захисту, наприклад, більшість джипів мають пороги, кромки колісних арок, що захищає кузов і його частини в умовах бездоріжжя.

Дія спеціалізованих составів

 

Щоб захистити поверхню потрібно ізолювати метал від взаємодії з киснем і вологою. Це досягається різними способами, але спочатку ми розповімо про загальні особливості. Вони складаються з трьох груп компонентів: інгібіторів, плівкоутворювачів і спеціальних хімічних речовин. Перші уповільнюють реакцію корозії хімічним шляхом, оскільки молекули інгібітора якісно покривають метал і формують водонепроникний шар. Додатково збільшується адгезія і сила зчеплення плівки. Формується масляна, тверда або воскова плівка. Хімічні речовини розміщують на поверхні плівки, що дозволяє витісняти вологу.

Робота з прихованими порожнинами

 

корозія автомобільного кузова фотографія

Особливу увагу виробники матеріалів для антикорозійної обробки приділяють напрямку обробки прихованих порожнин. Що ж відбувається в цій частині автомобіля під час його експлуатації? Волога накопичується, оскільки відсутня вентиляція і повна ізоляція від зовнішнього середовища, солі і волога збираються на поверхнях. Без спеціального антикорозійного покриття або в разі поганого його якості метал буде іржавіти. Якщо не робити ніяких захисних дій, корозія може виконати в кузові дірки наскрізь.

З боку розробки препаратів це дуже складний процес, але для власників машин він дуже важливий. Ці склади, крім захисту від електролітів, повинні мати високу проникаючу здатність, для того, щоб витісняти вологу навіть вже з утворився шару іржі. Відзначимо, що навіть спеціалізовані центри не можуть провести попередню очистку від іржі внутрішніх порожнин, оскільки вони фізично недоступні.

Є склади, які призначаються саме для обробки прихованих порожнин у старих автомобілів, вже мають сліди корозії. Наприклад, це кошти на восковій основі. Вони мають високу проникаючу здатність в іржу.

Виробники також пропонують склади, які мають меншу проникаючу здатність. Вони використовуються в більшій мірі для нових автомобілів.

Зовсім недавно ринок антикорозійних препаратів поповнився новинкою. Нове покоління засобів поєднує в собі як прекрасну проникаючу здатність, так і високий вміст сухого залишку. Вони розроблені для зменшення шкідливого впливу летких засобів на навколишнє середовище.

Потрібно згадати і про типах комплектації. Матеріали можуть поставлятися в 200-літрових бочках або в індивідуальних аерозольних балончиках.

Обробка днища

 

Більш згубно навколишнє середовище впливає саме на днище автомобіля. Пісок, каміння, вода, сольові розчини, подряпини про бордюри під час паркування та інші дрібні пошкодження це звичайна справа для цієї частини автомобіля.

Заводська захист більшості машин не зможе довго надійно захищати днище, так що обов’язково прийде час задуматися про необхідність антикорозійної обробки. Склад повинен відповідати багатьма показниками: висока адгезія, стійкість до абразивного впливу, еластичність плівки, стійкість до високих і низьких температур.

Раніше використовувалися бітумні мастики, які мають гарантовані антиабразивним властивості. Утворений шар дуже міцний і зносостійкий. Мінусом є тільки низька проникаюча здатність подібних матеріалів, що накладає обмеження на якість обробки. Також відзначається недовговічність мастик, оскільки на них з’являються мікротріщини.

Сьогодні більш актуально використовувати продукцію на восковій основі. Вони дозволяють створити міцну і еластичну плівку, яка досить стійка до абразивного впливу піску і гравію. Відзначається і перешкоду проникнення електроліту до металу при пошкодженні.

На особливу увагу заслуговує склади, які також грунтуються на восковому наповненні, але мають також одну п’яту диспергированного алюмінію. Це було дуже складним завданням для виробника, але в результаті істотно зросла стійкість до зношування і антикорозійна стійкість.

Антигравійне препарати використовують для посилення захисту днища і колісних арок. Вони збільшують механічний бар’єр проникнення гравію і піску. Більшість подібних складів виконуються на пластиковій основі. Таким чином, антиабразивним властивості знаходяться на дуже високому рівні. Додатково салон ізолюється від дорожніх шумів. Також існують склади на водній основі, вони більш екологічні.

Суміші спеціального застосування

 

Крім прихованих порожнин і днища потрібно обробляти і другорядні деталі. Наприклад, лицьові елементи кузова потребують особливих препаратах, оскільки звичайні можуть зіпсувати зовнішній вигляд. Тут потрібен прозорий матеріал, який буде формувати практично невидиму, але міцну плівку. Таким же складом обробляють і моторний відсік разом з простором салону.

Для антикорозійної обробки часто потрібно видалити іржу. Механічне видалення не позбавить корпус від вогнища, так що це не прийнятно. Тут використовуються перетворювачі іржі, вони пов’язують її в нейтральне хімічний стан. Міцність металу зберігається, але вогнище корозії усунутий.

Комплексний захист

 

Як бачимо, виробники пропонують велику різноманітність складів. Ви отримуєте можливість вибрати матеріал саме для вашої ситуації і потреби вашого автомобіля. Багато виробників продукції, яка повинна перешкоджати формуванню корозії, пропонують комплексні рішення.

як захистити автомобіль від корозії фотографіяНаприклад, сьогодні пропонується три види комплексного захисту тільки від одного виробника: Вони відрізняються ступенем скрупульозності антикорозійної обробки окремих деталей кузова.

Під час використання першого виду використовуються проникаючі і ущільнюють склади для обробки всіх частин. Після мийки та сушки кузов обробляється проникаючим складом. Це ефективно ізолює від електролітів метал. Потім використовується довговічний ущільнюючий склад. Деякі елементи вимагають обробки в два етапи.

Система другого типу відрізняється тим, що обробка деталей кузова може проводитися лише одним препаратом (стійки, двері і деякі елементи днища). У цьому випадку також не використовуються перетворювач іржі.

Третій є найпростішим методом. Обробляються тільки більш схильні до корозією частини кузова. Оскільки використовується мінімальна кількість матеріалів, цей метод є найдешевшим.

Який вибрати метод проти корозії?

 

Корозія автомобіля це дуже згубний процес, він істотно впливає на час експлуатації автомобіля. Також він її результатів псується зовнішній вигляд. Сьогодні є безліч способів для захисти залізного друга від цього неминучого процесу. Фахівці звичайно ж рекомендують пробувати використовувати всі методи разом, оскільки таким чином ви зможете ще використовувати всі можливості сучасної науки в питанні захисту.

У нашому центрі кузовного ремонту можна відновити кузов вашого автомобіля від результатів впливу корозії. Якщо є необхідність, наші фахівці можуть виконувати фарбування і полірування як всього автомобіля, так і окремої його деталі.