Машини від німецького концерну VAG Skoda Octavia А5 славні невисокою вартістю та економічністю. Але, як у будь-якій складній конструкції, у двигунів цих автомобілів є недоліки, які починають проявлятися з часом. Які слабкі місця у різних моделей і наскільки великий ресурс двигуна – читайте далі.

21 варіант двигунів Skoda Octavia А5 (друге покоління) складається з 13 бензинових і 8 дизельних.

У свою чергу, бензинові мотори поділяють:

  • з турбонаддувом – TSI;
  • атмосферні;

Що стосується вприскування палива – ці двигуни є з MPI (розподіленим вприскуванням) і з безпосереднім вприскуванням – FSI.

Дизельні двигуни поділяються на:

  • Volkswagen TDI з насос-форсунками;
  • TDI з системою CommonRail.

Мотори Шкода Октавія А5 сімейства MPI

Абревіатура MPI розшифровується як Multi Point Injection, тобто багатоточкове вприскування. Ці автомобілі відомі надійністю двигунів та помірною ціною обслуговування, добре працюють з системами ГБО.

Недоліки двигунів MPI

За відгуками власників, найбільш часті проблеми – це велика витрата масла після пробігу 150 тисяч та падіння компресії в одному з циліндрів (частіше в 3-тьому і 4-му).

Але якщо власники дбають про двигун, регулярно проводять ТО, заливаючи якісне масло, безпроблемний пробіг становить до 400-500 тисяч.

Силовий агрегат типів TSI і FSI Gen 1/2

TSI – значить бензиновий двигун, в якому застосовується система Fuel Stratified Injection (FSI), одночасно з турбонаддувом. У багатьох моделях застосовується також система Audi Valvelift System (AVS), завдяки якій регулюється висота підйому клапанів. Так ефективніше використовується енергія палива.

Двигуни TSI випускалися в декількох варіантах обсягів двигуна. Якщо машина з таким силовим агрегатом обслуговується в зазначені виробником терміни, а рідини використовуються якісні – ви проїздите на ній без ремонтів не менше 300 тисяч кілометрів. Але важлива для цього двигуна турбота про турбіну. Тобто, після високого навантаження на агрегат, охолодити турбіну, давши попрацювати кілька хвилин. Так ви продовжуєте термін експлуатації.

Характеристики та проблеми моторів TSI Gen 1/2:

  • Ланцюг ГРМ розтягується. Після 50 тис. пробігу часто з’являється шум, який вказує на те, що ланцюг потребує заміни. Якщо ж вчасно не замінити – ланцюг перескакує і призводить до поломки двигуна. Найчастіше ланцюг перескакує, якщо запускати двигун холодним або залишати машину на передачі на схилі, передньою частиною на підйом.
  • Руйнуються впускні клапани. Через безпосереднє вприскування палива вони не омиваються, покриваються нагаром. І вже до 100 тисяч пробігу нагару накопичується стільки, що клапан не прилягають до сідел досить тісно. В результаті зменшується компресія, втрачається потужність і витрата бензину збільшується.
  • Форсунки руйнуються. У движку з безпосереднім вприскуванням форсунки знаходяться в камері згоряння. Якщо власник використовує неякісне паливо, поршні вигорають, а стінки циліндрів поступово руйнуються. Також пошкоджує форсунки поганий бензин.
  • Збільшується витрата масла. Коли після рестайлінгу виробник замінив поршні на поршневі кільця зі зменшеними отворами – з’явилася нова проблема. При несвоєчасній заміні масла або використанні неякісного, поршневі кільця швидко закоксовуються. Отвори в кільцях постійно забиваються, а масло не поверталося в картер.

Проблеми з дизельними двигунами TDI і TDI CR

Ресурс моторів TDI досягає 250-300 тис.км,  знову ж таки, за умови своєчасної заміни рідин та застосування високоякісного пального.

Найчастіше в цій серії двигунів зустрічаються проблеми:

  • пошкодження клапана корекції наддуву;
  • несправність витратоміра;
  • зношуваність регулятора паливного насосу;
  • потрібна заміна маховика, турбокомпресора та витратоміра повітря.

Двигун 2,0 TDI PD з насос-форсунками – хороше поєднання витрати пального та динамічних характеристик. Але часто виникають проблеми з форсунками, а також з розтріскуванням головки блоку. Приблизно на 90-100 тисячах пробігу привід маслонасоса виходить з ладу.