Першими варіантами подушки безпеки оснащували літаки США ще в 40-х роках ХХ століття. А перша партія автомобілів з повітряною системою захисту всередині салону була випущена Фордом в 1971. У статті ми розповідаємо про незвичайніші подушки, які існують сьогодні.

Подушки безпеки для пішохода

Вони встановлюються під капотом автомобілів марок Volvo, Land Rover Discovery, Subaru Impreza. При зіткненні з таким автомобілем, AirBag голова людини частково захищається, якщо удар доводиться на нижню частину лобового скла. У цей момент також на кілька сантиметрів піднімається капот, збільшуючи таким чином захист. Система спрацьовує завдяки функції виявлення пішохода на швидкостях 20-50 км/год, так як більшість зіткнень з пішоходами відбувається саме на такій швидкості.

Фото Необычные подушки безопасности - для пешехода

Подушки, вбудовані в дитяче крісло

Система в кріслі AxissFix Air розроблена таким чином, що встановлені датчики розпізнають навантаження в момент зіткнення. Далі відкривається балончик зі стисненим вуглекислим газом. Таким чином наповнюються частини подушки, вбудовані в наплічні ремені крісла. Далі подушки автоматично спускаються.

Фото Необычные подушки безопасности - для детского кресла

Захист для мотоциклістів

Подушки. Розробок для найнебезпечнішого транспортного засобу, байка, було багато. Але ідеї до серійного виробництва, як правило, не доходили. Наприклад, моделі компанії Honda встановлювали на кермі Gold Wing 1800, але незабаром припинили виготовлення. Це пов’язано з тим, що у кожної людини посадка відрізняється і прорахувати інтенсивність спрацювання патрону газогенератора і розмір аірбегу складно. Крім того, в деяких моделях мотоциклів пілот знаходиться майже в горизонтальному положенні, і подушка може спрацьовувати без необхідності та завдати шкоди здоров’ю людини.

Жилети. Система захисту в жилеті не залежить від того, на якій моделі мотоцикла їде людина. Екіпірування працює за принципом кільця на парашуті. У момент руху, коли водій раптово залишає своє місце, трос, закріплений на мотоциклі і з’єднується з жилетом, активує подушки.

Куртки. У 2016 році була створена автономна куртка для мотоцикліста, яка включає кілька AirBag. Подушки надуваються завдяки датчикам, які фіксують падіння. Всього 25 мілісекунд і екіпірування-куртка перетворюється в подушку.

Фото Необычные подушки безопасности - куртка для байкера

Для пасажирів на задніх сидіннях

Така подушка вбудовується в спинку крісла пасажира, який сидить поруч з водієм. Надуваючись, вона захищає людину, яка сидить на задньому сидінні. При фронтальному зіткненні подушка мінімізує або пом’якшує удар головою.

Фото Необычные подушки безопасности - для пассажиров сзади

Зовнішні подушки для захисту кузова

Компанія ZF розробила зовнішню бічну подушку, яка вбудовується в двері автомобіля. Більш докладно про зовнішніх подушках читайте в матеріалі.

Шарф для велосипедиста

Команда Hövding зі Швеції створила захисний шолом. Пристрій являє собою шарф-комір з гіроскопічними датчиками. За одну секунду датчики фіксують 200 змін руху голови. У разі різкої, непередбачуваної зміни положення голови, подушки відкриваються, формуючи при цьому м’який шолом. Щоб відключити спрацювання шарфа, треба всього лише розстебнути блискавку.

Фото Необычные подушки безопасности-шлем

Захист для тазу

І наостанок про саму дивну розробку з повітряними подушками. Це пояс, який захищає людину від падіння. Представлений він на виставці електроніки CES 2019. Пояс дуже специфічний – захищає тазову частину. Датчики зчитують положення тіла і аналогічно шарфу велосипедиста, розкривають подушки в момент різкої зміни положення тіла.

Фото Необычные подушки безопасности - для таза

Поделиться