SRS – система елементів, яка встановлюється в автомобілі для захисту пасажирів і водія в разі аварії. Supplemental Restraint System (SRS) – c англ. «додаткова система утримування».

SRS включає:

  • ремені безпеки;
  • натягувачі ременів;
  • розмикач акумулятора;
  • подушки безпеки;
  • активні підголівники;
  • датчики і сенсори;
  • електронний блок керування.

Також деякі виробники доповнюють систему кріпленнями для дитячих автокрісел, пристроями захисту від перекидання.

Система повинна не тільки швидко спрацьовувати, але програмується таким чином, щоб не травмувати людину подушками, які розкриваються. Тому важливо, щоб усі, хто знаходиться в машині, дотримувалися правил техніки безпеки і пристібалися.

Як спрацьовує SRS AirBag?

Датчик, встановлений в певній частині кузова, передає дані про прискорення автомобіля, силу удару і елемент автомобіля, який отримує удар. Враховується жорсткість конструкції транспортного засобу.

Вимикачі замку ременів теж передають дані про те, чи є в кріслі пасажир, чи ні. В останньому випадку подушка не відкривається навіть при сильному зіткненні. У певних марках, якщо пасажир не пристебнутий, подушка може спрацювати. Але тоді це небезпечно для життя, так як її висока швидкість розкриття (200-300 км/год) призводить до травм і навіть смерті.

Сукупність усіх цих характеристик дає можливість електронного блоку керування приймати рішення про натягування ременів і відкриття подушок при зіткненні.

Якщо відбувається жорсткий удар, такий, як наїзд на стовп – деформується тільки одна частина автомобіля, подушки можуть і не розвернутися. Також вони не спрацьовують, якщо вплив відбувається поступово, але тривалий час.

Блок керування системою безпеки SRS

Основне завдання електронного блоку – координувати роботу виконавчих пристроїв, сенсорів і датчиків.

При виникненні аварійної ситуації, коли датчики зафіксували певні параметри, за лічені мілісекунди імпульси, отримані блоком керування, перемикають в активний режим підголовники, фіксують ремені та надувають AirBag.

Крім основного завдання – координації всіх складових системи – блок SRS при кожному включенні запалення контролює справність ланцюга. Про це говорить лампочка сповіщення. Вона засвічуться на кілька секунд, а при порушеннях в ланцюзі дає спеціальний сигнал.

Трохи про виконавчі пристрої

Піропатрони подушок, механізм приводу підголівників, контрольна лампа на панелі приладів і натягувачі ременів – це виконавчі пристрої, які активуються в момент зіткнення за допомогою програмного забезпечення.

Якщо в автомобілі після ДТП не відновлені всі ці елементи, пасивна система захисту не активована. І в потрібний момент вона не спрацює, щоб захистити вас і ваших пасажирів.

В яких випадках потрібна діагностика системи безпеки?

Щоб виключити неприємності навіть при невеликих зіткненнях, в автомобілі потрібно проводити діагностику SRS.

Особливо, якщо ви купили б/в автомобіль. Після інспектування будете впевнені, що вашому життю і здоров’ю нічого не загрожує.

Якщо машину ви брали в салоні і неприємні події вас минули, то через 10 років експлуатації теж бажано перевірити працездатність системи. Цей термін вказують виробники, як гарантійний для подушок безпеки.

За допомогою спеціальних приладів і програмного забезпечення, наші майстри перевіряють фізичну наявність подушок безпеки, працездатність електроніки та справність сповіщувачів на приладовій панелі.

Задумалися про безпеку свого авто? Телефонуйте, записуйтеся до нас в сервіс: