В кабіні сучасного автомобіля найтяжчі травми завдає подушка безпеки. Це твердження – абсолютна правда. Пом’якшуючи удар при зіткненні, аірбег відкриваючись, б’є в груди, обличчя, травмує через різке відкриття (від 200 км / год) руки і ноги водія та пасажирів.

Але в порівнянні з ударом, який людина отримала б об прилади та елементи салону, це зіткнення лише дрібна неприємність. Подушка – кращий захист при правильному її застосуванні.

Що значить правильне використання подушки?

Пасажир і водій повинен обов’язково пристібатися. Тоді в момент різкої зупинки (в момент удару при аварії), коли тіло рухається в бік, протилежний руху автомобіля, ремінь завдяки своїй конструкції, утримає людину. Таким чином зіткнення пом’якшується.

Другий пункт безпеки – тюнінг. Після будь-яких змін кермо повинно бути не ближче 25 см від тулуба. І кут нахилу керма теж небажано змінювати, адже численні краш-тести виробників авто і розрахунки робляться на підставі стандартних параметрів, а не з відхиленнями в різні боки.

Третє, про що ви повинні пам’ятати, щоб уникнути травми від подушки – в кріслі потрібно сидіти прямо, не закидаючи ногу на ногу (а тим більше на торпедо). Також не можна тримати великі предмети на колінах.

Якщо ці правила не дотримуєтесь, після спрацювання подушки можна отримати:

  • опіки;
  • пошкодження рук;
  • травми ніг;
  • травми в області шиї і голови. Розбиті окуляри, зламаний ніс, струс мозку;
  • ушкодження ребер;
  • ушкодження внутрішніх органів.

Про приховані травми після ДТП

Подушки безпеки рятують безліч життів, проте вони можуть стати і причиною пошкодження серця, легенів, магістральних судин і навіть смерті. Особливо, якщо водій і пасажири не користуються ременями безпеки. Більш того, у потерпілого може не бути зовнішніх пошкоджень, а ознаки травми серця, в тому числі важкої, можуть проявитися через деякий час після інциденту.

До таких висновків прийшли американські дослідники з Медичного наукового центру Університету Теннесі, Мемфіс, США. Вони проаналізували огляди, проспективні дослідження і повідомлення про випадки з клінічної практики за 40 років.

Невтішні факти про подушках, які калічать

Як і будь-які інші пристрої, подушки безпеки теж є браковані. З 2004 року розкрито справу про відомої компанії-виробника подушок безпеки. Мова про AirBag від компанії Takata.

У зв’язку з цим Національне управління безпеки дорожнього руху США зобов’язало компанію Ford Motors відкликати 3 млн автомобілів через встановлені в них дефектних подушок Takata. Toyota відкликала 2,9 млн машин через такої загрози. Подібне рішення прийняли Subaru і Mitsubishi, відкликавши 240 000 машин. Далі Honda і Toyota вирішили відкликати 6 млн автомобілів з подушками Takata.

Причини – подушки погано розкривалися, лопалися і навіть «вистрілювали» в пасажирів шматочками металу з дефектних піропатронів.

У 2015 році компанія Takata визнала свою провину в виробництві дефектних подушок безпеки, через які загинули 7 осіб і 180 осіб отримали поранення.

Як же дізнатися, які які подушки встановлені у вашому автомобілі? Деякі імпортери пропонують онлайн-сервіс з використанням VIN коду для перевірки наявності сервісних кампаній і відгуків. Там можна і перевірити, чи ваше авто у “сумному” списку.

Замість висновків

Бережіть себе, дотримуючись запобіжних заходів. І тоді подушки будуть виконувати свою роботу – захищати вас від небезпеки на дорозі. Якщо ж у вас виникають питання про подушки, ремені чи електронну систему керування – приїжджайте на діагностику системи безпеки чи окремих її елементів в наш сервісний центр.