Купуючи автомобіль з пробігом, обов’язково приділяйте увагу системі безпеки автомобіля – упевніться в тому, що подушки безпеки в наявності. Визначте, спрацьовували вони чи ні, чи активна і чи готова система захистити вас в екстрених випадках.
Перевірка наявності
Щоб дізнатися, чи є подушки, чи їх зняли після відновлювального ремонту, слід розуміти всі місця, де вони передбачені виробником. Місця їх розташування виробник позначає табличками, наклейками, тисненням «AIRBAG».
Залежно від класу автомобіля і комплектації в машині може бути до 12 подушок:
- фронтальні – в кермі і торпедо, в тильній частині крісел переднього ряду для захисту пасажирів другого ряду;
- колінні – під рульовим колесом і під бардачком;
- бічні – в спинках всіх крісел з боку дверей;
- верхні – подушки даху (так звані шторки).
У бюджетних моделях може бути всього 2 фронтальні подушки. Але більшість автомобілів комплектуються 4-8 подушками.
Якщо подушки перевстановлені, зняті, або «умільці» поставили заглушки – інколи це можна виявити неозброєним оком.
Зрізані бірки із зашитими місцями розриву, відмінні колір або фактура пластику на кермі чи в інших частинах салону, неправильна робота індикатора подушок – ці ознаки говорять, що машину приводили в стан «не бита, не фарбована» після ДТП.
Подушки в сидіннях відчуваються на дотик, як щось неоднорідне, та відмінне, від іншого боку крісла. На кермі може навіть не бути напису Airbag.
Перевірка, чи спрацьовували подушки?
В першу чергу ви можете подивитися, чи все в порядку візуально. Якщо подушки встановлені нові або ремонтувалися, обов’язково будуть ознаки:
- шов по периметру сидіння не цілісний або відрізняється на різних кріслах;
- замінені ремені – відтінок засувок на різних кріслах відрізняється;
- на внутрішній стороні ременя вказана дата, не збігається з датою випуску автомобіля.
Перевірка працездатності всієї системи
Якщо подушки на місці – цього ще недостатньо для того, щоб бути впевненим у власній безпеці.
Потрібно перевірити, чи вони функціонують. А також в цілому, чи активна система безпеки, включаючи всі датчики, електронний блок та дротові з’єднання.
Перевірка індикатора Airbag
Включайте запалювання і дивіться, як “поводиться” сигнальна лампочка (пристебнутий чоловічок з подушкою).
Коректна робота – вона загоряється на 5-7 секунд, тестуючи елементи системи.
Якщо вона не горить, світиться постійно або гасне разом з якимись іншими лампами – ці ознаки вказують на те, що в системі збій, один з елементів не функціонує або якийсь спец «підшаманив», щоб приховати несправності.
Перевірка подушок тестером, мультиметром
Перевірити робочий стан подушки потрібно, щоб переконатися, що в потрібний момент вона спрацює.
Процедура здається нескладною. Але насправді, самостійна перевірка без спеціального обладнання і програмного забезпечення практично неможлива.
Коротко, як виглядає перевірка за допомогою тестера:
- вимкнути запалювання;
- дістати ключ із замка запалювання;
- зняти клеми з акумулятора;
- розібрати подушку;
- на роз’ємі пристрою перевірити опір.
Перевірка за допомогою мультиметра:
- підключення до бортового комп’ютера;
- перевірити придатність піропатрону;
- перевірити цілісність подушки;
- зчитування історії спрацьовувань;
- аналіз отриманих даних за допомогою спеціальної програми.
Не впевнений – не обганяй
Є думки, що зможете впоратися з перевіркою самостійно? Або все ж не знаєте, як працювати з приладами?
Віддайте цю турботу професіоналам з нашого сервісного центру. Майстри з досвідом роботи в майстерні від 5 років і навичками заміни подушок на машинах після ДТП – відразу виявляють першочергові завдання. І в короткі терміни їх вирішують.
Допоможемо перевірити автомобіль перед покупкою, надамо інші послуги з обслуговування системи безпеки автомобіля.