Як прогрівати двигун автомобіля взимку і влітку? А може в літній період зовсім не варто цього робити? Розбираємося разом з майстрами Автостейт.

Робоча температура двигунів становить від 85 до 100 градусів Цельсія. У самий гарячий літній день температура повітря в нашій країні не перевищує 30-40 градусів. Двигун, відповідно, має температуру навколишнього середовища.

Виходить, що навіть при самій теплій погоді температура непрогрітого мотора набагато нижча його робочої. Така різниця в температурах згодом стає причиною швидкого зносу елементів двигуна.

Чи треба прогрівати сучасний мотор?

Виробники сучасних автомобілів в техдокументації НЕ пишуть, що прогрів двигуна обов’язковий. Скоріш за все тому, що це не вигідно заводам. Адже чим швидше двигун вийде з ладу, тим швидше власник приїде за новим автомобілем.

Наступний пункт, згідно якого водіям не радять прогрівати мотор до початку руху – екологічні норми. Чим довше ви прогріваєте, тим більше викидів в атмосферу. При цьому не враховуються показники, які скорочують життя силового агрегату.

Звичайно, піклуватися про навколишнє середовище потрібно, але треба і розуміти, що при виробництві нових автомобілів повітря забруднюється теж. Тому, тут, з якого боку дивитися.

Чому ж в будь-який час року прогрів обов’язковий?

Навіщо потрібно гріти двигун влітку

Фото Как прогревать движок летомНе дивлячись на сучасні технології виробництва силових агрегатів і якість моторних масел, про які розповідають менеджери компаній, закони фізики ніхто не відміняв.

Це значить, що змащування деталей маслом, яке стікає в картер, не може відбутися моментально. Бо  масло в холодному стані більш в’язке. Двигун повинен попрацювати на холостому ходу і «підняти» зрыджене масло на поршні, циліндри, розподільний вал, колінчастий вал, клапани і т.д.

Залежно від в’язкості масла швидкість його розподілу по цих елементах різна. При використанні масла з високою в’язкістю (наприклад, 0w20, 0w30, 5w30, 5w40), ви отримуєте досить товстий шар (плівку) на деталях двигуна при його зупинці. В цьому випадку потрібно особливу увагу приділяти прогріванню, так як холодне моторне масло не розподіляється якісно і рівномірно.

Якщо використовується масло з підвищеною плинністю (в холодну пору року, в північних регіонах) – плівкове покриття, яке вони утворюють – тонке. При непрогрітому двигуні на високих оборотах йде надмірна зношуваність поверхонь, які труться одна об одну. В цьому випадку прогрівати двигун можна менше, але знос деталей з цим маслом прискорюється.

Прогрівання двигуна влітку: скільки хвилин?

Для більшості сучасних двигунів прогрів в літню пору становить від 30 секунд до 2-3 хвилин.

Коли масло «прогнати» по внутрішніх магістралях головки циліндрів – ви бачите на тахометрі зниження оборотів, а гуркіт мотору стає тихішим. Але навіть після цього бажано рушати з місця спокійно і сильно не газувати кілька хвилин. Так відбувається основний плавний прогрів двигуна, як часто рекомендують в сучасній техдокументації.

Резюмуємо

  • Прогрівати двигун перед поїздкою потрібно завжди, без винятку. Питання тільки часу, який безпосередньо залежить від температури повітря.
  • Час прогріву також залежить від покоління автомобіля: якщо старі карбюраторні поїдуть тільки після мінімальних 5 хвилин прогріву, нинішнє покоління вимагає буквально 30-60 секунд влітку і декількох хвилин взимку.
  • Прогрів поряд з регулярним ТО, використанням якісних рідин і розумним стилем водіння продовжує ресурс двигуна.

Якщо ви знаєте, що ваш автомобіль вже чекає планове ТО – ласкаво просимо в Автостейт. Записуйтеся на зручний час телефоном або в месенджері.