Позашляховики найчастіше стають причиною смерті пішохода в випадках аварій. Про це говорить дослідження IIHS (Американський Страховий інститут дорожньої безпеки).

Аналітики досліджували три міських райони в Мічигані. В результаті визначили, що ймовірність смерті при зіткненні людини саме з позашляховиком набагато вища, ніж в пригоді за легковими автомобілями.

Інститут страхування надає інформацію про летальні випадки за період 1980-2018. За цей час кількість загиблих людей скоротилася від 50 тисяч до 36,5 тисяч. Але за останні кілька років знову кількість загиблих зростає.

Автор дослідження в Мічигані, Сем Монфорт стверджує, що причиною зростання смертності є збільшення кількості кросоверів та позашляховиків. Ці автомобілі стають все більш безпечними для водія і пасажирів, але в той же час, вони більш небезпечні для пішоходів.

У дослідженні підтверджується, що легкові автомобілі і позашляховики, які їхали з однаковою швидкістю і стали учасниками ДТП, принесли різну кількість жертв.

Про це говорять факти:

  • Позашляховики, які рухалися зі швидкістю 30-63 км / год в 3 випадках з 10 стали винуватцями летального результату для пішоходів (33% аварій).
  • Легкові автомобілі з аналогічною швидкістю були винуватцями смертельних випадків пішоходів в 5 з 22 випадків (23% аварій).
  • Якщо швидкість позашляховика становить 64 км/год та вище – шансів вижити у пішохода немає взагалі.
  • При швидкості легкових авто від 64 км/год в 7 з 13 ДТП людина виживає (це 54% випадків).
  • На невисоких швидкостях – нижче 30 км/год – різниця між кількістю постраждалих від легкових і позашляховиків практично не відрізняється – люди отримують незначні травми.

За період 2009-2018 кількість людей, що потрапили під колеса автомобілів зросла на 53%. За цей же період відсоток позашляховиків в парку пасажирських автомобілів США теж зросла – з 21% до 29%.

Попередні, більш глобальні дослідження IIHS теж говорять про те, позашляховики, пікапи та пасажирські фургони в 2-3 рази частіше стають причиною загибелі людей. А аварій за участю пішоходів стає все більше.

Аварії в Мічигані, звичайно ж не точно відображають ситуацію на дорогах США та інших країн, але в той же час відсоток травматизму відповідає іншим дослідженням, які проводилися у великих масштабах. І вони підтверджують, що позашляховики з більшою ймовірністю стають загрозою для життя людей.

У продовження дослідження, IIHS планує з’ясувати, який профіль позашляховика представляє найменший ризик для пішоходів. Це робиться для того, щоб показати виробникам, які необхідно вносити зміни в конструкцію авто, щоб зменшувати кількість жертв на дорозі.

Деякі європейські виробники, турбуючись про екологічність, також доповнюють автомобілі зовнішніми подушками безпеки, які захищають пішохода. Детальніше – в матеріалі.