На сьогоднішній день автономні транспортні засоби – це в основному тестові автомобілі, які недоступні для більшості людей.

Опитування, проведене PAVE (Партнер з навчання автоматизованим транспортним засобам) підтверджує недовіру американських респондентів до такого транспорту. Дослідження проводили серед 1200 американців. В результаті 48% респондентів сказали, що не сядуть в автомобіль з автоматичним керуванням:

  • По-перше, люди побоюються їздити на них з-за того, що інфраструктура не готова приймати велику кількість транспорту в «годину-пік».
  • Друга причина – люди не бажають сідати в таксі або автомобіль, за кермом якого немає людини, це психологічний бік питання.
  • Ще 20% американців вважають, що безпілотні системи ніколи не будуть безпечними.
  • І тільки 34% опитаних говорять про те, що переваг у автономних машин все ж більше, ніж недоліків.

Такі результати малюють досить сумну картину для майбутнього автономного транспорту. Зараз подібні пілотні проекти запустили кілька компаній, які займаються перевезеннями. Це таксі Waymo, Cruise і Argo. І розробники проектів вже зіткнулися з недовірою людей і обмеженим розгортанням проектів.

У той же час, опитані люди позитивно ставляться до автомобілів з функціями системи допомоги водієві ADAS. Бачачи, як автомобіль допомагає у виявленні сліпих зон, автоматично гальмує в екстрених ситуаціях і допомагає утримати потрібну смугу руху, люди починають все більше їм довіряти. Але все ж, до повної довіри автомобілям з круїз-контролем без втручання людини поки далеко.

Дослідники PAVE говорять про те, що скептицизм і недовіра з’являється у людей в основному через те, що немає достатнього досвіду і знань про предмет, а не через те, що є страх аварії. Наприклад, більшість респондентів навіть не знали про смертельні випадки, пов’язаниі з автоматизованими системами Uber та Tesla.

Компанії, які впроваджують машини з автономним керуванням в більшості випадків поки проводять навчальні поїздки. Тобто, не дивлячись на те, що керування повністю здійснює автомобіль, на передньому сидінні сидить оператор. Так пасажир звикає і усвідомлює переваги, бачить, як чітко виконуються маневри і настільки це безпечно.